Kodynal
Dobrý den! bavili jsem se s kamaraády o kodynalu ,že je to prý také droga je to pavda ? Kdyť jsou to prášky né ? A oni se mi smáli když jsem ji řekla že neím jak se to bere, že se to normálně polyká. Je teda pravda že Kodynal je droga ?Jak s etedy požívá ? jako prášky ? takl jakto že sem je měla na kašel ? Děkuji moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Kodynal je lék. Skutečně se předepisuje mimo jiné při dráždivém kašli. Ale také je to lék, který obsahuje opiáty (látky ze stejné skupiny jako heroin, konkrétně je v Kodynalu obsažen kodein) a je tedy jen na předpis. Proto se nedoporučuje jeho dlouhodobé užívání (kvůli riziku vzniku závislosti) a rizikové jsou kombinace s jinými tlumivými látkami včetně alkoholu. Jenže taky se tento lék používá pro výrobu nelegální drogy ze skupiny opiátů, které se říká "braun" a která se užívá injekčně. Ovšem "braun" je něco jiného než Kodynal. Rizika užívání "braunu" lze přirovnat k rizikům při užívání heroinu. Kodynal se prodává v tabletách a ty nejsou určené k injekčnímu užívání - ale nevylučuji, že může mít někdo tak hloupý nápad, že se pokusí o injekční užití. Nevím, zda s tím vaši přátelé mají zkušenost, ale je to rozhodně jeden z nejhloupějších způsobů, jak užít nějakou drogu. No, kdyžtak se dál ptejte, když by Vás něco zajímalo.