marijanka
mautin.ek
ahoj uz asi pul roku nehulim,prestal sem kvuli tomu ze kdyz sem se zhulil tak se mi vzdycky stahoval krk jako bych se mel udusit a hrozne me to psychovalo(a ted mi to dela i kdyz nehulim) ,doktorka urcila jako diagnozu opakujici se infekci a predepsala mi nakej sprej kterej nepomaha, mam ji snad rict ze to mam z huleni??? a co by to mohlo byt? poradte mi prosim diky moc

Odpověděl: Jakub Minařík
Podle toho, co popisujete, tak by se mohlo jednat o psychosomatickou obtíž. Tomu by celkem nasvědčovala i ta geneze vzniku. Možná zkuste lékařce říct, kdy se to poprvé objevilo a že jsem vyjádřil úvahu o tom, že přinejmenším část vašich obtíží by mohla být psychosomatická. Takže česky - mohla by to být jakási přetrvávající stíha, která se objevila v době kdy jste hulil a může mít zčásti i reálný podklad (ta infekce), výsledkem je ale přemrštěná reakce s pocitem že se dusíte, ale ve skutečnosti se nedusíte, dusíte se jen ve vaší hlavě. A kdyby byly ještě nějaké dotazy, napište.