Subutex
Šrája
Dobrý den. zajímá mě za jak dlouho Subutex "úplně odejde" z těla a není poznat na testech? A které testy jsou pro ověřování přítomnosti Subutexu v těle nejlepší? Ničí Subutex vnitřní orgány či způsobuje nějaké nemoci? Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Vzhledem k relativně dlouhému eliminačnímu poločasu subutexu bych považoval za dobu bezpečnou k vyloučení asi tak 14 dnů. Ohledně nejlepších testů bych považoval za nejlepší nechat testovat moč, případně krev v národní referenční laboratoři pro forenzní toxikologii v Praze na Bojišti. Nebude to ale laciné. Ohledně destičkových testů - ty co jsem měl v ruce byly srovnatelně spolehlivé. Ohledně rizik spojených s usem subutexu jsou obecná rizika společná s jinými látkami skupiny (tzn. opioidy), jen ve srovnání například s heroinem jsou rizika mírnější. Dostatek informací myslím najdete v textech na těchto stránkách.