alkohol-můj syn
kvaki.kvak
Synovi je 20 let, téměř rok popíjí zcela zdárně s kamarády každý den alkohol,pokud některý den vynechá,klepe se, je nervózní, a včera tvrdil,že má i výpadky paměti,že si občas musí odpočinout,sednout si na bobek ve výtahu protože "neví",včera v podnapilém stavu sám navrhl, že by se šel léčit,že je už asi alkoholik,ale bojí se,dnes je už opět někde s kamarády.Opici má hádavou.Nevím, kde hledat pomoc.Jsme z Teplic, protože je syn již plnoletý,budu potřebovat jeho souhlas s případ.umístěním do léčebny, protože ve zdejším prostředí ambulantní léčba nepřichází v úvahu.Bydlíme na sídlišti, kde je jediná hospoda, a kde se celá omladina každý den schází.Prosím,poraďte,na koho se mohu a jak, v Teplicích obrátit,už jsem zoufalá. Zatím děkuji,e-mail přikládám..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu Vaše obavy, protože to, co popisujete, vypadá na závažnější problém. Syn to zjevně nemá s alkoholem pod kontrolou, a pokud uvažuje o léčbě, zřejmě sám ví, že to již nezvládá - teď jde o to ho v jeho rozhodnutí podpořit. Ovšem je to samozřejmě o tom, že pokud si syn nakonec rozhodnutí léčit se rozmyslí, nelze ho jen tak proti jeho vůli nikam do léčebny umístit. Myslím, že by bylo nejlepší obrátit se nejprve na ambulantní zařízení, domluvit si tam konzultaci a na základě porady s odborníkem pak zvážit, jaká pomoc by byla pro syna nejlepší. V Kontaktním centru pro uživatele drog v Teplicích mi dali tyto kontakty na ambulance, kde se zabývají problematikou alkoholu (bohužel nemám přesné adresy, pouze telefonní čísla): Psychiatrická ambulance BIALBI, Teplice, tel 417 519 626, a Psychiatrická ambulance MUDr. Balkó, Ústí nad Labem, tel 475 683 135. Obojí by mělo být hrazeno ze zdrav. pojištění. Tak ať se tam zkusí syn objednat, situaci probrat a zkusit najít nějaké řešení, jak dál. Případně ho tam můžete doprovodit, pokud by měl ze schůzky obavy. P. S. V rámci této poradny neodpovídáme přímo na e-mail, odpověď visí na těchto stránkách (e-mailem pouze přijde automatické upozornění, že byl Váš dotaz zodpovězen). Přeji hodně štěstí a držím palce Vám i synovi.