lepsi vedet dopredu
IRA
Dobry Den Chce se jen zeptat jak to probiha,treba kdyzbych dorazila do Sananimu,ze mozna potrebuju ambulantne pomoc zbavit se zavisloti a nejlepsi vyber by bylo dochazet na nejakou terapeutickou skupinu... Lze to? A jak to vlastne vsechno je? A jak to dlouho (z praxe budete urcite vedet ) trva...moc dekuji za odpoved.

Odpověděl: Bára Orlíková
Nejlepší bude, když se obrátíte na Denní stacionář SANANIM, Janovského 26, Praha 7, tel 220 80 31 30, mail stacionar@sananim.cz. Tam probíhá ambulantní léčebný program a nabízejí i další ambulantní formy pomoci. Můžete tam dorazit bez objednání na tzv. motivační skupinu, která je každé úterý a čtvrtek od 10.30 do 12 h. Ta je pro lidi, kteří se rozhodují pro léčbu a zatím úplně neví, jak začít. Tam byste se dozvěděla více informací o možnostech léčby, včetně léčby přímo ve stacionáři a získala podporu k rozhodování o dalším postupu. Léčba ve stacionáři je koncipovaná jako denní program, kdy klienti dochází přes den (program je cca od 9 do 16 h každý den a skládá se ze skupinové terapie, arteterapie, volnočasových aktivit a dalších věcí) a na noc chodí spát domů. Tento program trvá tři měsíce. Pak je nanjevýš vhodné pokračovat v nějakém doléčovacím programu, kam už člověk dochází méně intenzivně, ze začátku třeba dvakrát až třikrát týdně večer a postupně jednou za čas, když potřebuje nějakou podporu a zrovna se necítí. Doléčování by mělo trvat cca 6 měsíců, s tím, že se intenzita kontaktu s doléčovacím centrem postupně snižuje. Ono to totiž je na dlouhé lokte... a člověk s těmi chutěmi si znovu dát bojuje poměrně dlouho. Ale zas na druhou stranu se to myslím vyplatí, protože čím déle abstinujete, tím se ty chutě snižují - a s nějakou odbornou podporou se rozhodně krizové situace zvládají lépe, než když je člověk na to sám. Takže buďto můžete do stacionáře rovnou zítra vyrazit na motivační skupinu (mají ji na starost kolegové Ondřej Dočekal a Silvie Prombergerová) nebo tam můžete zavolat a domluvit si individuální konzultaci (s tím, že jste dostala kontakt přes Drogovou poradnu). Takže držím palce a čím dřív to uděláte, tím líp. Věřte, že to půjde. Není důvod, aby Vám to nakonec nevyšlo. :)