jak mohu pomoct
Péťa
moc mi záleží na jednom klukovi ,který bere drogy.Myslím,že si píchá pervitin.Mohla bych mu nějak pomoct??V budoucnu chci drogově závislé léčit ,ale nějak se v tom nevyznám ,prosím poradte mi co pro něj můžu udělat.Mám ho moc ráda:děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že Vám na kamarádovi záleží, ale pokud nebude chtít on sám se situací něco dělat, Vy mu pomoci nemůžete. Jediné, co pro něj můžete udělat je, že mu případně předáte kontakt na tuto stránku nebo Vám mohu posyktnout kontakty, kde by se mohl obrátit na odbornou pomoc, pokud by potřeboval. Pokud užívá drogy injekčně, bude možná v kontaktu s nějakým centrem, kde probíhá výměna injekčních stříkaček a krom toho mu tam mohou kdykoli poradit ohledně případné léčby. Ale pokud nechce přestat brát drogy, tak mu v jejich užívání nezabráníte Vy ani nikdo jiný. Spíš si dávejte pozor na to, abyste nepodlehla pokušení drogy sama vyzkoušet, abyste věděla, jak kamarádovi je a co to s ním dělá. Občas se stane, že ten kdo se snaží pomoci, vlítne do drog taky. Jak sama vidíte, s léčbou drogové závislosti je to poměrně složité. Nevím, co Vás vede k úvahám o tom, že byste něco podobného chtěla dělat - v tuto chvíli si myslím, že je to spíš spojené s tím, že máte ráda někoho, kdo drogy bere. To ale není dostatečná kvalifikace na to, aby člověk mohl profesionálně pomáhat drogově závislým. Pokud o to skutečně budete mít zájem, budete muset Vaše formální vzdělání i další vzdělávání zaměřit tímto směrem a připravit se na to, že ta práce je nakonec velmi vyčerpávající a náročná a není zdaleka tak fasinující, jak to na první pohled vypadá. Když byste potřebovala nějaké ty kontakty (resp. kamarád), tak napište, odkud jste a já se pokusím Vám vyhledat nějaké vhodné zařízení.