Pervitin,ja a manzel
Matysek
Dobry den Baro, pisi jeste jednou, manzel se mi ozval po 10 dnech, s tim, ze jsem pry ovlivnena rodicema a jsem radsi s nima nez s manzelem, ktery me miluje, ze jde na fotbal, pritom na fotbale nikdy nebyl, hodinu po teto sms, jsem se dozvedela, ze si jel pro pernik, od te doby se zas neozval. Kazdy den brecim a premyslim, jestli jsem nemela zustat u nej. Je tam sam v byte, fetuje a pochybuji, ze se mu nestyska, stejne jako me, rozvedeni jeste nejsme, ale moc jsme se hadali, obvinovali a predhazovali si i rodice, bylo to znicujici, do toho jeste on fetuje a ja uz ne. Odjizdim ted na tyden s byvalym pritelem do Anglie, abych si odpocinula a zkusila na nej zapomenout, ale nejde to moc ho miluji, alespon myslim, byli jsme spolu 4 roky, je to jeste cerstve. On mi volal a psal, ja neodpovidam, pouze jednou a to, ze pokavad uvidim, ze nebere a snazi se, ze ho rada uvidim, na to on pak kamaradovi fetakovi rekne, ze me uz nechce. To moc boli. Odesla jsem abych ho nechala vycukat, aby si uvedomil, ze o me prisel a zacal se snazit, na misto toho mi jednou za tyden zavola ci napise a tot vse. Mam ted strach, ze na me zapomene nakonec on a uz se neuvidime. Mam deprese, je mi hrozne. Myslela jsem, ze se bude snazit vic a ne naopak pomalu se neozivat. Je mi fakt hrozne, co mam delat abych o nej neprisla a zaroven se pred nim neponizovala? On se mnou hrozne zametal, ale ja to porad omlouvala tim pervitinem, ze kdyby nebral, tak by se choval jinak.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to pro Vás velmi bolestivé, ale obávám se, že situace je poměrně zřejmá. Odešla jste, abyste viděla, jak se manžel zachová. Zde je výsledek. Pokud on nebude chtít, nepřinutíte ho, aby přestal brát pervitin. A bohužel ho také nijak nepřinutíte, aby s Vámi chtěl být. V tuto chvíli dává přednost pervitinu a obávám se, že i kdyby v tuto chvíli pervitin nebral, že situace nebude o moc jiná. Vztahy, ve kterých jsou drogy, se bohužel obvykle rozpadají, pokud jeden z partnerů přestane drogy brát. Navíc, vztahy na drogách jsou tak problematické, že se většinou rozpadají tak jako tak. Myslím, že teď zachraňujete sama sebe a nemůžete zachraňovat ještě někoho dalšího, kdo o to zřejmě nestojí. Rozchody vždycky bolí a člověk potřebuje čas, aby se z toho dostal. A Vám navíc nic jiného nezbývá, pokud si chcete zachránit aspoň vlastní kůži. Neexistuje návod, jak partnera získat zpátky v případě, kdy on o pokračování vztahu nestojí. Pokud o to budete usilovat, není možné to udělat tak, abyste se neponižovala. A výsledek bude tak jako tak nejspíše tristní. Možná by skutečně nebylo od věci, abyste se o tom zašla poradit s někým z odborníků, jak už jsem Vám nabízela v minulé odpovědi. Je toho teď na Vás moc a myslím, že by byla na mísě trochu sofistikovanější strategie, než odjet s bývalým přítelem do ciziny. Nevím, zda si od toho něco slibujete nebo zda si od toho slibuje něco Váš bývalý přítel nebo zda tím jenom chcete vyprovokovat manžela, ale myslím, že odjet není špatný nápad - ovšem pokud pojedete s bývalým přítelem, může to situaci výrazně komplikovat. Ještě to možná uvažte, zda je to dobrý nápad. Kdyžtak zas napište, jak to vypadá. Omlouvám se, pokud se byla v této odpovědi příliš tvrdá, ale ze zkušenosti vím, že v tomto případě moc šancí na udržení vztahu a zároveň abstinence moc není. Zkuste mi kdyžtak napsat, odkud jste, abych Vám mohla případně předat nějaké ty kontakty, kam byste se mohla obrátit. Zatím přeji hodně štěstí a vydržte. Držím palce.