Vliv marihuany na růst
Filip
Dobrý den, Jsem příležitostným kuřákem marihuany. Zahulím si průměrně tak jednou do týdne a musím uznat, že čím jsem starší, tím je to méně často. Poprvé jsem si zahulil asi před rokem a půl a nikdy jsem neměl potřebu kouřit marihuanu denně, šlo vždycky čistě jen o víkendové pobavení. Slyšel jsem, že marihuana má negativní dopad na růst u mladistvých. To může být u mě docela problém, protože jsem byl vždycky menší postavy (především z dědičných důvodů). Přestože v mých šestnácti už těžko mohu ze svých sto šedesáti cm předpokládat nějaký zázrak, od té doby co beru homeopatika (a to i přesto, že se o jejich účinku poslední dobou velmi spekuluje) jsem začal růst tak, že pokud vše bud dobře pokračovat, měl bych do dvou let dorůst do výšky svého otce (to znamená vyrůst dalších asi 10 cm). Nemám problém kouření marihuany omezovat, ale nechtěl bych se jí vzdát úplně. Myslíte, že může v mé případě i takto „střízlívé“ užívání marihuany ohrozit další růst? Mj. jsem nekuřák (pouze vyjímečně kouřím vodní dýmku) a alkohol požívám také s mírou. Předem děkuji za odpověď, Filip

Odpověděl: Jakub Minařík
Konopí by nemělo mít nějaký vážnější vliv na růst, alespoň pokud vím. Ale přece jen - začal jste hulit celkem brzy (to vám muselo být nějakých 14, ne? Vývoj celého organismu to tím pádem může narušit. Z pohledu celostní medicíny (když zmiňujete homeopatii) takové narušení vývoje může mít poměrně značné dopady. Koneckonců i moje zkušenost s lidmi, kteří drogy začali užívat takhle mladí není moc dobrá. Ne ani tak kvůli růstu, ale kvůli vývoji psychiky. To už ale asi nevrátíte. Zkuste konopí kouřit pokud možno střídmě a nezvyšovat častost užívání a dávky. Nehulit je samozřejmě nejlepší. :-)