Otazka
vládce
Léčil jsem se ústavně a nyní ambulantně z 2-3 pijáckého stádia.Mezi některými psychiatry či psychology panuje názor ,podle nejnovějších poznatků,že alkohol.zav. nemusí být doživotní chorobou,ale že po určité době(3-10let),za splnění urč. podmínek je možné alkohol kontrolovaně konzumovat bez následného cravingu a nasl.vzniku závislosti.Nejlépe se to prej daří u mladých lidí,kteří jsou schopní lépe změnit životní postoje.Jak se na to díváte?Je mi 24 let

Odpověděl: Martin Konečný
Milý "vládce", na této poradně řešíme dotazy spíše z prostředí nealkoholových drog - jelikož v praxi pracujeme s lidmi užívajícími jiné druhy drog než alkohol a s léčbou alkoholiků máme jen nepatrné zkušenosti. Doporučil bych vám tedy kontaktovat spíše nějaké zařízení, které se touto problematikou zabývá např. Apolinář - MUDr. Popov tel: 24 92 28 32, AT ambulance MUDr. Profous tel: 24 91 79 63. Jinak, pokud bych to, na co se ptáte, vztáhl na problematiku našich klientů, tak je to tak jak píšete ve vašem dotazu - ...nejlépe se to daří u mladých lidí, kteří jsou schopni lépe změnit své životní postoje a názory, sociální situaci a vůbec. M.K.