alkoholik
eva
Prosím, je nějaká možnost léčit alkoholika tak, aby o tom nevěděl? Manžel je podle mne závislý,pije o,5 litru! vodky denně a k tomu několik piv, vodku pije tajně, abychom to neviděli, neustále tvrdí, že pije kvůli tomu, aby překonal stresy v práci a v rodině a že pracuje a pije jenom doma, prostě všechny ty "kecy" přesně sedí na alkoholické myšlení a popírání. Nechce přestat pít, protože "nemá důvod nepít", a když mi to prý vadí, tak se s ním mám rozvést. Je to opravdu jediné řešení ?? Děkuji za radu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste v obtížné situaci a že možností řešení mnoho není. Ale skutečně není možné léčit někoho ze závislosti tak, aby o tom nevěděl. Stejně tak jako ve valné většinu případů nemá moc šancí ani nedobrovolná léčba. Pokud dotyčný sám nechce se svou situací něco dělat, tak s tím nikdo jiný mnoho neudělá. Myslím, že rozvod nemusí být jediná varianta, která Vám zbývá. Ovšem někdy to tak je, že abyste se nezničila i Vy, je nejlepší možnost takové manželství opustit. A někdy to také pomůže, aby si ten druhý uvědomil, že situace je opravdu špatná a možná by mu pomohlo si uvědomit, že by se sebou měl začít něco dělat. Vím o Vaší situaci a situaci Vašeho manžela velmi málo na to, abych Vám mohla poradit nějaký konkrétní návod, jak to řešit. Možná by stálo za to to zkusit zkonzultovat s odborníkem osobně, takhle přes internet toho asi moc nevyřešíme. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů na koho byste se mohla obrátit. Samozřejmě, ideální by bylo, pokud by byl manžel svolný, aby na takovou schůzku šel s Vámi - z toho, co popisujete, to ovšem nevypadá úplně reálně. Zkuste tam zajít aspoň sama, abyste získala nějakou podporu v téhle těžké situaci a nějaké informace, které by Vám pomohly se rozhodovat dál. Zatím přeji hodně štěstí a kdyžtak napište, pokud byste měla zájem o ten kontakt.