odpověď
bramburka
Dobrý den,pane Minaříku,chtěla bych reagovat na Vaši opověď na moje dva dotazy. První chci říct ještě něco k tomu abscesu.Už jsem jeden absces viděla,vypadalo to jinak než to,co mám já.Ta boulička je docela tvrdá a nezaznamenala jsem tam žádnej hnis.Navíc jsem měla jehly sterilní.Nemůže to bejt něco jinýho?Fakt netušim co bych jim tam na té chirurgii řekla.No a pak jsem se chtěla zeptat,co je to ta flegmona? Druhá otázka se týká toho,jak jste mi psal,že bych měla chodit na testy na žloutenku a HIV.No když mám sterilní jehly tak se přece nakazit nemůžu,nebo jo?Jsem ráda,že se mě ,,nesnažíte strašit",ale s tím abscesem se Vám to fakt povedlo.Každopádně díky za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, ona se ta žloutenka nemusí přenést jen špinavou jehlou. Infekci můžete mít kdekoli - na lžičce, ve vatičce, na rukou, ... A pochybuji, že pervitin splňuje přísná pravidla pro preparáty injekčně aplikované - je sterilní, dostáváte jej rozpuštěný v ampuli, nebo dostáváte sterilní prášek v neprodyšně uzavřené lahvičce a ředíte ji aqua pro inj.? A používáte vždy jen aqua pro injectione? A dezinfikujete místo před vpichem? Pokud je bulka zcela tvrdá a nepružná, tak to nemusí být absces. Může se z toho absces vytvořit. Flegmona je neohraničení hnisání podkoží. Bolí to jako čert, oblast obyčejně silně oteče, bývá horečka. V počátečních stadiích často pomohou antibiotika, pokročilejší stadia vyžadují nářezy kůže a rozsáhlé drenování, když je to ještě horší, tak se amputuje. Amputuje se také tam, kde je těžký celkový stav, nebo velmi virulentní mikrob. Někdy stačí hodiny, aby se flegmona rozjela do těžkého stavu. Flegmona je jednou z typických infekcí, které se pojí s užíváním drog. Na té chirurgii můžete říci lecos, ale pravděpodobnost, že poznají, od čeho to je, je velmi vysoká. P.s. Nestraším, je to jen realita z té méně veselé strany. :-)