Tarja
Dobrý den,mám 17letou dceru.Už delší dobu pozoruji na ní změnu chování.Přestala chodit do školy,je netečná když mluvím o zodpovědnosti.Nic jí nezajímá,dny tráví spaním,hned se rozčílí,je agresivní.Ale nad čím se nejvíce podivuji tak je to,že si začne mačkat vyrášky na obličeji,rukách,nohách třeba dvě hodiny,pak je celá nateklá .Když se jí ptám proč to dělá,řekne,že má nervy...Nechce se mnou komunikovat...Ani navštívit psychologa(chodívala,je problemová).Nemužu se na to nečinně koukat,bolí mě to a nevím co s ní mám dělat.Jsem zoufalé...Nevím či bere nějaké drogy.Koupila jsem test na pervitin a thc-vyšly negativní...Ale mohla to zfalšovat...Můžete mi poradit.Děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Asi bych doporučil, aby dceru viděl psychiatr. To co popisujete nemusí být jen projev braní drog, ale i vážné duševní choroby, která se postupně rozvíjí. Pokud se v rodině vyskytla nějaká taková duševní choroba (třeba schizofrenie) byl by to o důvod víc o tom uvažovat. Takovéhle podivnosti v chování bývají na počátku onemocnění. A pokud test na drogy vyšel negativní je o důvod víc proč tuhle možnost vyloučit. Asi bych doporučoval spojit se s jejím praktickým lékařem, jistě vám dá kontakt na někoho, kdy by dceru vyšetřil. Kdyby bylo třeba, napište.