žíly
bramburka
Dobrý den,zapomněla jsem něco dodat ke svýmu dotazu....dvakrát jsem si špatně nastřelila do toho samýho místa,samozřejmě pokaždý sterilní stříkačkou.Trnula mi z toho jedna polovina ruky,od předloktí až k malíčku,a taky jsem tu ruku nemohla natáhnout,bolelo to.Je to asi 2 dny.No a teď z toho mám v tom místě asi 0,5 x 1 cm velkou bouličku pod kůží.Nemůže to být začínající absces nebo něco podobnýho?A jak se dají vyléčit abscesy?Díky za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
To bude malý absces. Abscesy se léčí na chirurgii. Proříznou se, vypustí se hnis a obyčejně se dovnitř strčí dren, aby mohl hnis dobře vytékat. Až to přestane, tak se dren vyndá a zhojí se to. Zůstává po tom obyčejně taká díra. Někdy se na to dá jen obklad a počká se, až to praskne samo. No, každopádně doporučuju absces nemačkat a hned zítra se na té chirurgii stavit. Kdyby se náhodou pouzdro abscesu protrhlo a vyprázdnilo se do okolní tkáně, může se objevit tzv. flegmona. To je horší. Může to skončit amputací. A taky bych asi doporučoval na chirurgii říci pravdu, jak se vám to stalo. Stejně to poznají.