dotaz
bramburka
Dobrý den,píšu Vám,protože už fakt nevim na čem jsem.Piko jsem si dala poprvé v srpnu,takže to ještě není tak dlouho.Jenže potom jsem si pro něj jezdila každej víkend,a každej víkend jsem byla sjetá.No a pak mi kámoška nabídla,jestli bych si to nechtěla nastřelit,protože když jsem si to šňupla,tak jsem ten stav měla tak na 2 hodiny,prostě už to na mě asi tak neúčinkovalo.Tak jsem si to nastřelila a od té doby si píchám tak jednou za dva dny,občas to proložím šňupáním.Jenže teďka toho potřebuju asi čím dál víc,neumím si to vysvětlit,protože to co mi dřív stačilo na jeden den mi teď stačí tak na 2-3 hod.Ale mám strach.Někdy jsou ty stavy fakt super,ale někdy z toho dostávám pěkný stíhy a vůbec se mi to nelíbí.A taky ty dojezdy jsou občas hnusný.Ale když jsem bez toho,tak mě furt bolí hlava,jsem podrážděná,nepříjemná,nic mě nebaví,nedokážu se ani normálně bavit s lidma.Ale myslím,že závislá na tom nejsem,protože jsem bez toho teď byla skoro 4 dny a neměla jsem žádný divný stavy.První dva dny jsem zase byla taková divná,ale potom už to bylo v pohodě.Vím,jak skončí každej,kdo si začne střílet,ale já věřím,že až ucítím,že jsem na tom závislá,tak toho nechám.Vím,že je to blbost,protože to není tak jednoduchý,ale zase se nedokážu ze dne na den vrátit do starý společnosti,mě se v tý nový vlastně líbí.Akorát mě štvou ty dojezdy a občasný stíhy.Jsem z toho taková docela zmatená.Mě se to všechno kolem perníku líbí,ale na druhou stranu nechci umřít jako feťák,kterej to potřebuje.Ráda bych na to slyšela Váš názor.Díky,Barča,16

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, nechci vám do toho mluvit, ale myslím, že byste měla přestat, a to pokud možno hned. Při tomhle stylu užívání se toxická psychoza rozjede dosti svižně. To pak budete mít stíhy o třídu horší a skončíte na psychiatrii. Vzhledem k tomu, že máte problémy už po takhle krátké době užívání (necelé 2 měsíce, jestli jsem správně rozuměl), tak jste celkem senzitivní. Víte a další věc je, že abstinovat 4 dny od pervitinu není žádný problém ani pro člověka s rozvinutou, těžkou závislostí. Prostě 2 dny spí a pak mu začne být celkem normálně. Jako to popisujete. Jinak závislá ještě nejste. To bude ještě nějakou chvíli trvat, ale máte celkem dobře našlápnuto. Takže tímto tempem to můžete stihnout celkem rychle. A to, jak si malujete, že až pocítíte nějaké příznaky závislosti, tak přestanete, je iluze. Protože až pocítíte první příznaky závislosti, tak už bude pozdě přestat. Protože to nepůjde. A ještě - pokud užíváte drogy injekčně, doporučoval bych nechat si pravidelně vyšetřovat žloutenku typu B a C a HIV/AIDS. Pravděpodobnost nákazy je velmi vysoká (u VHC kolem 70-80%) a čím dříve se začne s léčbou, tím lépe. A kdyby byly ještě nějaké dotazy, napište. P.s. Víte, nesnažím se vás strašit, jen byste měla vědět, do čeho lezete. Tohle jsou stinné stránky toho, co vás na tom baví. :-)