Akutni!!!
janotaj
Dobry den mam jeden akutni problem,potiz s jednou kamaradkou ktera po cca 3/4 roce mela dva relapsy v prubehu jednoho tydne a dnes se bohuzel stalo to, ze se ji ozval zase jeden stary znami a nechal ji doma 1g perv.Je z toho dost spatna,ale vyhodit to nema silu.snazil sem se to sni po tel probirat.Myslim, ze den dva to vydrzi,ale dyl uz ne.Ma dost za sebou!Ja jsem jediny kdo pri ni stoji a nic po ni nechce.Je to ovsem malo na to, aby toho nechala.Poradte prosim co mohu udelat ja.Pkud to vubec je mozne. dekuji J.J.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o kamarádku obavy. Nicméně, pokud kamarádka měla v průběhu týdne dva relapsy, je v kontaktu se svým starým známým natolik, že si ho zve na návštěvu a že on pak nechá u ní doma gram pervitinu, tak to zrovna nevypadá na nějakou velkou stabilitu, co se týče abstinence a zvládání rizikových situací. Člověk, který chce abstinovat, se prostě obvykle do takových situací nedostává. Co se týče toho perníku - pokud to kamarádka okamžitě nevyhodí, tak to stoprocentně zkonzumuje. Obávám se, že si v tuhle chvíli rozhovory s Vámi po telefonu dělá alibi, že se to snažila řešit, aby si pak snáz omluvila, že to přese všechno nezvládla. Chápu, že je to pro ní těžké spláchnout do záchodu gram drogy, ale pokud si drogu nechá a bude vymýšlet, co s tím, tak je to průšvih. Mám pocit, že pro ni v tuto chvíli můžete udělat jediné - nenechat se zatahovat do jejích problémů a doporučit jí kontakt na odbornou pomoc. Protože tohle za ni nevyřešíte. Zvlášť pokud píšete, že toho má za sebou dost, tak to pro ni nebude jednoduché zvládnout a bude potřebovat odbornou pomoc. Samozřejmě, že Vaše podpora je cenná, ale v tomhle případě pro ní nemůžete víc udělat. Jestliže byla předtím v léčbě, tak to ovšem sama ví moc dobře, že pokud něco neudělá hned a nezajde za odborníkem, tak se znovu rozjede. Když mi napíšete, odkud jste (resp. kamarádka), tak jí můžu doporučit nějaké kontakty na zařízení, kde pracují s lidmi po léčbě (doléčovací centra), případně nějaký ambulantní program. Zatím přeji hodně štěstí.