Pernik
Katy
Dobry den Baro, dekuji Vam za rychlou odpoved!Me to psani tak rychle nejde,klepou se mi ruce a tak :-)Chtela jste,abych Vam napsala neco o sobe,ja nevim kde mam zacit a co presne by Vas zajimalo.Problemu mam trochu vic,ale to nejsou veci ktere by se nedali dat zase rychle do hromady.S penezma zas tak velky potize nemam.To se vzdycky da nejak zaridit.Me momentalne nejvic tlaci situace mezi mnou a Martinem (to je ten muj pritel) nechci o nej prijit.Napadlo me,ze bysme Vam meli psat spolu,ale asi bych se nedokazala uplne otevrit.Uz takhle si pred nim pripadam jak spina,on me tak vidi!Ja jsem si myslela,ze psani pres net asi nebude dostacujici a navrhnete mi nejakou poradnu.Ja se jen nechci nechat nekam zavrit,nevidim problem v tom,nekam dochazet.Ale moc bych si prala aby tam Martin chodil se mnou!Ja se ted bojim mu rict jen ahoj.Ptala jsem se ho jestli mam teda odejit a on rekl jen NEVIM.Taky mi rikal,ze kdybych za nim prisla a rekla mu,ze mam problem,tak bysme to resili,ale ja se tak strasne bala,ze onej prijdu,kdyz mu to reknu.Nesnasim se za to ze mu lzu,za to ze fetuju a chtela bych aby to bylo jako driv.Bydlim v H. to je vesnicka kousicek za Prahou tak asi do poradny tam? Zatim pa a dekuji Vam moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že v tuhle chvíli by bylo nejlepší, kdybyste nejprve začala někam docházet Vy. Protože Vy máte teď problém a potřebujete ho řešit. A ten problém jsou drogy a teprve následně máte problém ve vztahu (aspoň to tak na první pohled vypadá). Takže nejprve je potřeba řešit drogy a Vás, pak teprve je možné uvažovat o tom, zda by bylo vhodné, aby s Vámi přítel někam docházel na konzultace - zvlášť když píšete, že byste měla problém se před ním otevřít. Chápu, že je to pro Vás složité, ale bez toho, abyste něco udělala s tím perníkem se ten vztah nezlepší a pokud se rozhodnete se někam obrátit pro pomoc, tak by bylo na místě, abyste to udělala aspoň pro začátek sama. To, že jste mu o svém drogovém problému neřekla dřív, s tím už teď moc nenaděláte, ale pokud on to v tuto chvíli ví a stojí o to vztah udržet, i když teď o tom může třeba pochybovat, tak jistě budete mít jeho podporu. Teď je důvěra ve vztahu narušená. Člověk si myslí, že když se o problému nebude mluvit a přítel se to nedozví, že to bude lepší, ale ono se to nakonec téměř vždycky stejně provalí a pak je o to těžší to ustát - pro Vás pro oba. Když ale přítel uvidí, že se s tím snažíte něco dělat, tak to možná nemusí ještě dopadnout zle. Hlavně by stálo za to někam zajít dost rychle - pokud bydlíte kousek za Prahou, bylo by asi nejlepší vyhledat pražské zařízení. Přímo v H. o žádné poradně nevím. V Praze je například Denní stacionář SANANIM, kde nabízí ambulantní péči. Sídlí na adrese Janovského 26, Praha 7, tel je 220 803 130, můžete se obrátit třeba na Silvii Prombergerovou, to je kolegyně, kterou dobře znám a kterou mohu doporučit. Domluvte si tam konzultaci a uvidíte, jak to bude vypadat dál. Držím moc palce. Můžete tam zavolat ještě dneska. Pak dejte vědět, jak jste se domluvila. Přeji hodně štěstí.