Pernik
Katy
Dobry den,mam takovej mensi problem s fetem.Uz driv jsem trochu vic fetovala,ale myslela jsem,ze uz je to pryc.Bohuzel clovek si ani neuvedomi jak rychle se do toho da zase vratit!Takze jsem zase na zacatku a uz pul roku si davam docela pecky.chtela bych toho nechat,jenze ja si vzdycky reknu "no co,jednou mi to neublizi" nebo "ted jsem byla dva dny cista,tak o co jde" a stejne si zase dam.Nejvic me ale mrzi,ze lzu memu priteli.Jsme spolu dva roky a ja ho moc miluju a nechci,aby se to kuli me pos...Vcera mi na to,ze vtom zase jedu prisel a byl moc smutnej a nastvenej a rekl mi,ze me vyhodi z bytu a ze semnou nechce mit nic spolecnyho.Me to vsechno strasne mrzi!Rekla jsem mu,ze stim neco udelam,tak vam pisu.Snad mi pomuzete.Jediny co nechci je jit do pakarny.Zacnu chodit nekam do poradny,nebo si muzeme psat,nebo ja nevim,ale musim to uz jednou pro vzdy vyresit. Dekuji a tesim se na Vasi odpoved :-)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Vypadá to, že se Vám to s tím perníkem trochu vymklo, ale pokud jste rozhodnutá s tím něco dělat, tak není nic ztracené. Jde Vám zřejmě o hodně - potřebujete dát do pořádku vztah, hrozí Vám, že se vztah rozpadne a také zároveň přijdete o bydlení u přítele, pokud budete dál brát. Myslím, že to taky nejsou jediné problémy, které se v tuhle chvíli kupí. Když člověk bere dostatečně dlouho, tak vesměs moc v práci nebo ve škole nefunguje, finančně na tom není zrovna nejlíp a svému zdraví taky nedělá dobrou službu. Pokud se člověk rozjede trochu víc a tráví čas tím, že bere, přemýšlí nad tím, že už si nikdy nedá, aby si dal o dva dny později,... to už je situace, kdy se špatně zvládá bez nějaké podpory (a taky trochu kontroly - sama víte, podle toho, co popisujete, že před sebou si člověk nakonec omluví leccos a právě proto to pak moc nefunguje). Nikdo Vás nenutí jít do pakárny, ale možná by stálo za to uvažovat o variantě ambulantní poradny, kam byste mohla zajít (nebo lépe nějakou dobu docházet). Přes internet si dopisovat samozřejmě můžeme také, ale v tomhle případě myslím, že by byl osobní kontakt smysluplnější. Řešit takové trable přes internet není úplně nejlepší varianta - i když chápu, že i napsat ten dotaz pro Vás bylo obtížné a že pro první kontakt a zjištění informací se to dá vnímat jako velmi výhodné. Zkuste mi napsat o sobě trochu víc informací a taky napište, odkud jste, abych Vám mohla doporučit nějaký kontakt na někoho z kolegů, kam byste mohla zajít. Zatím držím palce a přeju hodně štěstí.