recidiva??
lena
Ozyvam sa znova po 5 mesiacoch kvoli bratovi. Posledne bol brat na "rozhrani", ci sa vrati znova k droge, ci nie. Vasa rada bola "klid a trpelivost" Asi bola spravna, kedze sa to "nezrutilo", on za volakedajsou "pochutkou" pernikom nevycestoval, ale ani sa to vyrazne nezlepsilo, kedze neabstinuje (da si obcas 1-2 piva, ci vino) a naviac sa par krat za toto obdobie opil. Nasa obava je, ze alkohol je podla vsetkeho (i Vas) rovnaka potvora ako akakolvek tvrdarina, len je zial v spolocnosti tolerovana. Je j Poradte prosim, je jeho riziko s alkoholpm o to vacsie, ze bol predtym zavisly na perniku? Mame mu prizvukovat to, ze akykolvek alkohol je velke riziko (aj ked si myslim, ze "teoreticky" to vie dobre.) Tiez mam dotaz, ci sa da s Vami radit cez telefon (napr. s Dr. Minarikom), resp. mimo poradni on-line tj priamo pomocou emailu? Dakujem

Odpověděl: Jakub Minařík
Je možné s námi komunikovat i skrytě, pokud vnímáme, že je to významné. Dotaz se pak zobrazí jen při zadání kódu. K tomu co píšete: Alkohol je rozhodně nebezpečná droga (jsem rád, že to tak vnímáte), na straně druhé, pokud bratr pije tak jak píšete, tak se mi to jeví jako celkem bezpečné. Vyšší riziko závislosti samozřejmě je, ale na druhé straně, kdyby to takhle vydrželo, neviděl bych to jako až tak vážný problém. Víte, celé to má druhou stranu mince - bratr je lékař a to je povolání, které jednak zvyšuje riziko závislosti, ale také s sebou nese potřebu nějak "relaxovat" či "vypláchnout" si mozek, protože jinak by se z toho člověk zbláznil. Já také nejsem abstinent a taky se mi někdy stává že požiju více než je zdrávo. Mám dojem, že kdybych to nedělal, tak dopad toho, co zažívám se svými pacienty, je mnohem horší. Možná, že se bez toho nelze úplně obejít. Je to hodně složité a je v tom hodně pro a proti, ale osobně bych alkohol neviděl jako tak vážný problém, pokud jeho užívání zůstane na takové úrovni jako nyní. Kdyby bylo potřeba nebojte se znova napsat. Jsem na příjmu. :-)