problém se synem
Ivet
Dobrý den,můj dotaz je asi naivní ale tak jako každý rodič si mýslí že se jeho rodiny otázka drog nikdy týkat nebude i já jsem byla nepříjemně hozena do tvrdé reality.Syn začal druhým rokem jezdit do učení a zjistila jsem že kouří trávu již půl roku.po přistižení sliboval že toho nechá.ale já bych se chtěla zeptat ted na to ja to mám řešit s tím dealerem co mu to prodává.je to žák ve vysím ročníku mam i jeho jméno. Jenomže syn tvrdí že když s tím půjdu na vedení školy že vyhodí i syna,je taky možnost že se bojí následků od jíných mě neznámích dodavatelů nebo spolužáků.poradíte mi prosím jak takovou situaci řešit.

Odpověděl: Jakub Minařík
Asi to za vás docela nevyřeším, mám jen 3 takové náměty k úvahám: Konopí je měkká droga s mnohem menší mírou nebezpečnosti než alkohol (alkohol je naopak droga tvrdá, srovnatelná s heroinem). Tím nechci problém bagatelizovat, jen mě tak napadá, že je potřeba se na to dívat i tímhle úhlem pohledu. Většina kuřáků marihuany kouří a pak je to omrzí a tak toho nechá. Každopádně byste měla syna sledovat. S tím dealerem - napadá mě, že má také rodiče. Možná by bylo efektivní s nimi pohovořit. Třeba by ocenili, že jste nezvedl telefon a nezavolal protidrogovku. Taky by se nikdo nemusel dozvědět, že informace pochází od vašeho syna ... Na straně druhé, policie by mohla vzbudit ve škole pozdvižení a na nějakou dobu (pár měsíců) by byly drogy relativně nedostupné. Pak by se zase vrátily. No, držím palce. Kdyby bylo třeba, napište.