MUDr. Minařík
Ondro
Ale to by znamenalo, že jsem závislý? :-( To snad ne?! Jak mám mámě vysvětlit, ať mi dá čas 1-2 měsíce, že já pak přestanu úplně i s tím kouřením heroinu. A trávu že budu kouřit taky jenom minimálně. Myslím, že jí by možná ani ta tráva až tak nevadila, jí vadí jenom to slovo heroin, to když slyší, ... nebo někde čte, tak ihned se koukne na mně takovým přísným pohledem. Že má o mně strach atp. Já si to vše promyslím. Proč neexistuje i má varianta? Jako kouření heroinu 1x, max. 2x týdně, postupně 1x týdně (doteď to bylo 3-4-5x týdně) a pak konec za 1-2 měsíce. Protože vaše varianta a taky mámy je přestat ihned a když né, tak si přiznat a pak jako co? Léčebna? Ale já nejsem závislej, sám přestanu, ale později.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ne myslím, že závislý nejste. Jen se vám přestat nechce. To je celkem jednoduché. :-) Taky moc nevím, proč by přestat za 2 měsíce mělo být lehčí, než hned. Ve skutečnosti to bude mnohem těžší. A víte proč je heroin tak nebezpečný? Špatně se opouští. Člověk si dává 1-2x týdně, všechno je v normě, nemá žádný problém, heroin mu dává klid stabilitu, člověk pak udělá i více práce, prostě prima. A pak najednou zjistí, že bere nějak častěji, nepřijde mu divné vyměnit heroin za hodinky ... a že nejde přestat. Když se o to pokusí, tak zjistí, že to nejde - má takovou divnou chřipku a ta přejde když si dá heroin. A pak mu přijde normální odnést rodičům zlato po babičce a prodat ho, krást v obchodech, obrat chlápka na ulici, ... Víte, myslím, že máte dosti vážný problém a že to nevidíte. Vidíte jen, že chcete dále užívat heroin. To není výčitka, to je jen konstatování faktů.