Existuje test na kontrolu kouření marihuany
Honza
Vážení, obracím se na Vás s dotazem, zda je možno seriozně kontrolovat u náctiletých jestli kouří marihuanu? Existuje a lze zakoupit nějaký test, který zvládne i neodborník v této problematice. Prosím o radu jak kontrolovat 18-ti letého syna, který se přiznal, že to v minulosti již vyzkoušel. Chtěl bych mít v budoucnu ,,JISTOTU", že již nepokračuje. Předem Vám děkuji za Vaši odpověď a přeji Vám hodně úspěchů. Honza Brno

Odpověděl: Jakub Minařík
Testy lze normálně zakoupit v lékárně. Jsou ale jen orientační - mohou být falešně pozitivní. Pokud vyjde test pozitivně a syn to popře, nezbývá než nechat test konfirmovat v toxikologické laboratoři. Vyšetření stojí 1500 - 4000 Kč. Kdybyste náhodou do laboratoře šel, nezapomeňte je požádat, že chcete konfirmační vyšedtření - potvrdit výsledek orientačního testu. Osobně bych se asi zabýval myšlenkou, jestli je taková kontrola smysluplná. Myslím, že by mohlo stačit syna sledovat a pokud by došlo k nějakým problémům, tak s ním raději promluvit, než testovat. Testování s sebou nese spoustu úskalí, včetně toho, že problém se zhorší. Několikrát jsem byl svědkem toho, že se stabilní situace eskalovala, postižený začal užívat mnohem více, ... Navíc synovi je 18. Osobně bych doporučoval spíše zdůrazňovat dospělost a potřebu odpovědnosti, než syna kontrolovat a vracet do dětského věku. Myslím, že to není rozumné řešení. Kdyby bylo třeba, klidně ještě napište.