Vysvětlení od MUDr. Minaříka
Eva B.
Děkuji moc za obratem zodpovězení mého dotazu ze dne 17.9. Už 3 měsíce dceru vůbec nepodporujeme. Neposkytujeme jí žádné finanční prostředky ani na jídlo, ani na ubytování, ani na cokoliv jiného. Dcera studovala,ale droga jí to asi nedovolí pokračovat v studiu. Našla si brigádu aby si mohla platit ubytování a ostatní výdaje, protože ví, že od nás nic nedostane, pokud bude brát a nechce se léčit. Prosím, vysvětlete mi, co jste tím myslel, že jí nemáme podporovat finančně, ani jinak. Nerozumím, co tím slovem JINAK myslíte? Máme s ní přerušit úplně kontakt, nemluvit s ní, úplně ji zavrhnout? Prosím, odepište, protože mě opravdu nic nenapadá, jak jí ještě podporujeme. Jinak děkuji za nabídky pomoci, ale s tím psychiatrem bych ještě počkala. K psycholožce docházím 1x týdně a hodně mi to pomáha.

Odpověděl: Jakub Minařík
Měl jsem na mysli takovou tu nefinanční pomoc, pro kterou si lidi, co berou drogy, často domů chodí: - vyprat prádlo - najíst se - umýt se - ... Přestat s dcerou úplně komunikovat bych považoval za nerozumné. Je dobré zůstat v kontaktu, protože kdyby bylo nejhůř, můžete zasáhnout. Takže jak to vnímám, přijali jste řešení, které je celkem rozumné. Kolegové v kontaktním centru samozřejmě mluví, nějaká sofistikovanější intervence je ale spíše na vyžádání, protože se tam během odpoledne vystřídá 60-80 klientů, takže na to není příliš čas. Kdybyste něco potřebovala, napište. :-)