nevim
Madda
Ahoj,je mi 20 let.Svoje prvni drogy sem vyzkousela v 14ti, s tim,ze do 16ti let sem brala opravdu kazdy vikend,pak casto i mimo-a to vsechno dostupny-pervitin(ten hlavne) ,heroin,ketamin,extazi,kokain,LSD.. A pak od 16ti do 17ti sem to uz omezila- mela sem pak po uziti drog celkem sileny tlukoty srdce ,blbe se mi dychalo.Ale zas sem denne hulila travu,takze celkem taky nic moc.Pak prisel muj pritel,novy pratele,stehovani a zdroje vyprchali a 3 roky sem na nic nesahla,ac ze zacatku to bylo celkem tezky-takovy to prazdno o vikendech,jinej styl zivota,muj pritel je hodne slusny clovek . A muj dotaz zni:Seznamila jsem s klukem,ktery mi muze drogy opet poskytnout a prisla na me silena chut,ktery se nemuzu zbavit -ne ze by za ty tri roky na me chut neprisla-popravde myslim na drogy kazdy den nekolikrat denne,ale ted kdyz vim,ze jsou tak blizko,tak jsem jako silena.Mam hrozne velkou chut ,myslim na to snupnuti kazdou minutu a na ten stav atd atd.A vzpominam na to ,co bylo,co sem s drogama zazila,ale na druhy strane taky myslim,jak mi pak uz mi bylo posledni dobou blbe a mam strach,ze kdyz si zas neco vezmu,se mi neco stane. Ac sem nikdy nebyla na drogach uplne zavisla,nechalo to na me velkou stopu,ac si to chci nebo nechci priznat. Myslite,ze by mi nejaky psycholog,nebo psychiatr dokazal pomoct?A jak takova lecba b probihala a jak casto?Navic nechci prijit o momentalni zamestnani tim,ze se nekdo dozvi,ze podstupuju takovou nejakou terapii. Dekuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že by vám ambulantní terapie pomohla. Obyčejně se jedná o psychoterapii, která směřuje ke zvládnutí chutí. Je možné použít i nějaké léky, které napomohou stabilizaci psychiky, protože nestabilita s sebou nese chutě. Samozřejmě by bylo vhodné, kdybyste se situacím, které umožňují kontakt s drogami vyhnula. Protože v takových situacích můžete snadno selhat. Léčba směřuje i k tomu, abyste rizikové situace rozpoznala a uměla se jim vyhnout. Ohledně vaší situace. Myslím, že je skvělé, že jste sama zvládla začít abstinovat a vydržela to. A taky je skvělé, že jste dokázala v situaci, kdy je vaše abstinence ohrožena napsat. Je to dobrá prevence relapsu užívání. Na vašem místě bych co nejdříve kontaktoval nějakého psychiatra, psychologa nebo léčebné centrum,které vám pomůže situaci zvládnout. Napište odkud jste a já vám zkusím vyhledat kontakt. :-) P.s. Nemějte strach, nic to není. A držím palce. :-)