Asi je lepší nic nevědět
Eva B.
Moje dcera bere drogy. Poprvé jsem Vám psala, když jsem to zjistila. Tenkrát to byly dva měsíce, dneska 8 měsíců. Tenkrát s námi bydlela, dneska bydlí sama. Od té doby co jsem to zjistila, mnohokrát jsem ji chtěla pomoct. Každou pomoc odmítla. Od té doby se trápím a jsem jako bez života. Kolikrát si říkám, není líp těm nevšímavým rodičům, co nevědí, že jejich dítě bere drogy a zjistí to tak po roce, nebo po delší době? Stejně nemůžu dceři pomoct, když sama nechce. Nebo máte pro mne nějakou radu, jak ji pomoct? Jak ji mám přesvědčit, aby se šla léčit? Sama už delší dobu chodím k psycholožke, abych to nějak psychicky zvládla. ALE JAK POMOCT DCEŘI? Nebo čekat až úplně ztratíme kontakt s ní? Dneska nás někdy eště navštíví a dala nám spojení na mobil. Prosím, poraďte.

Odpověděl: Jakub Minařík
Vím, že to je těžké, ale asi nezbývá než čekat. Co můžete udělat - dceru Nepodporujte. Ani finančně, ani jinak. Já nevím, jak moc dcera bere, ale: - pokud bere hodně, tak se pravděpodobně bez zázemí rychle ocitne v situaci, kdy toho bude mít dost - pokud bere jen trochu, tak možná její braní odejde stejně, jako přišlo; většina lidí takhle přestává brát drogy A pokud mohu mít dobré doporučení pro vás: Je skvělé, že jste si našla psychologa. Možná by nebylo špatné najít si rodičovské skupiny při nějakém centru pro pomoc drogově závislým. Sdílená starost je poloviční starost. Sám jsem takovou skupinu roky vedl a tak vím co mluvím. A možná by také nebylo špatné zajít k psychiatrovi. Vhodně zvolené léky by vám mohly pomoci z těch největších starostí. Nebudete tak zoufalá a uleví se vám. A možná i na něco rozumného přijdete. Kdybyste něco ještě potřebovala, napište. Klidně i jen tak, abyste si "vylila srdce". I proto tu jsme. A kdybyste potřebovala kontakt na psychiatra, ... Napište. Zkusím vám jej vyhledat.