MUDr. Minařík
Katka
Ja mám na vás jednu otázku, už som sem niekoľkokrát v posledných dňoch. Priateľ chodí psychiatričke, rozoberajú rôzne problémy, ... ale to nič nemení na situácii, keď nie som pri ňom tak sa vždy nadroguje. Dosť som si študovala vašu stránku, tak berie kokaín a nie cez striekačku, ale "šňupe". Okrem toho to kombinuje s alkoholom. Aké to môže mať následky? A ešte, on sa síce akože lieči z pshychických problémov, depresie, proste staré problémy na duši, ale nič nerobí práve s tou závislosťou. Mal ísť na liečenie, pôjde, ale vybavil si to a pôjde neskôr - o 20 dní. A medzitým ma úspešne (takmer) presviedča o tom, aby som si dala s ním, že ma má rád (ja jeho tiež, ale nechcem aby bral drogy, no chcem mu pomôcť) a že ak mu poviem, aké to bude pre mňa, tak skončí, ak mi to nebude chutiť. A možno má aj pravdu, veď ja to nemžem súdiť, či to je zlé alebo dobré, možno by som jednu dávku s ním mohla dať. ˇ Viem, že ste ma varovali, ale jeden krát sa snáď nič nestane? A snáď skončí, skutočne skončí, alebo si myslíte, že nie? Pochopte, že to mám ťažké a sama teraz neviem, či to mám risknúť. Ide mi o priateľa. Ďakujem Vám za odpoveď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Lidí, co si dali s partnerem jen 1x a pak že oba přestanou, mám v péči dost. Většina z nich nemá partnera a je závislá. Jestli mohu mít doporučení - Najděte si hned teď psychiatra, či psychologa, promluvte s ním o tom. A PŘÍTELI JEDNOZNAČNĚ OZNAMTE, ŽE JESTLI VÁM DROGY JEŠTĚ JEDNOU NABÍDNE, NAKOPETE HO DO ROZKROKU. A POKUD VÁM NABÍDNE, TAK TO UDĚLEJTE. Ale prosím opatrně, ať mu moc neublížíte. Nebo udělejte něco jiného, musí to ale být razantní. Vím že se jedná o násilí, ale v takovéhle situaci jde o hodně. Hrajete o jeho duši i o tu svou. Pokud si s ním nedáte a razantně mu to oznámíte, tak to bude pro něj jasný signál, že drogy netolerujete a tolerovat nebudtete. Pokud si s ním dáte, zůstává tolerance k užívání drog otevřená. Navždy. Napište. :-) P.s. Omlouvám se za ten násilný návod. Berte jej prosím jen jako obraz, v realitě se zachovejte pokud možno nenásilně. Chtěl jsem tím jen vyjádřit jak moc je důležité, abyste vydržela. Držím palce.