syn
mamka
Můj dvacetiosmiletý syn prodělal epiteptický záchvat z alkoholu. Dnes mám podezření, že pije okenu (není cítit alkohol), našla jsem u něj v batohu lahev nemrznoucí směsi do odstřikovačů, a nějaké ředidlo, které přelil do lahvičky od limonády. Tvrdil mi, že to nepoužívá a že to má pro známé. Ale ověřila jsem si to a nebyla to pravda. Lže. Nevím jak ho mám přesvědčit o tom že je nemocný. Občas mě přepadají hysterické záchvaty a dokonce jsem mu dala pár facek. Je nějaký postup, jak ho mám přesvědčit ? Nemám sílu, sama jsem nemocna žloutenkou typu C- dodnes se nám nepodařilo zjistit kde jsem se nakazila, mám silně poškozená játra, léčim se - napadá mě taky že si chce úmyslně poškodit zdraví. Jak dál?

Odpověděl: Jakub Minařík
Je to otázka, zda takovéhle látky syn popíjí. Spousta z nich není k pití vhodná, takže když je vypije, skončí v nemocnici. Navíc, alespoň je to moje zkušenost - užívatelé ředidel páchnou tak, že se to prostě nedá přehlédnout, resp. přečichnout. To ale nevylučuje, že nepije, nebo nedělá něco podobného. Na straně druhé mám dojem, že váš vzájemný vztah je silně narušený. Možná, že bych vám doporučil navštívit psychologa, nebo psychoterapeuta a o problému si s ním pohovořit. Pomůže vám to se v celé situaci lépe vyznat a pak možná se zlepší vaše komunikace se synem. A to je cesta, jak jej přesvědčit. Vite napadá mě, že syn je dospělý. Vy se k němu jako k dospělému nechováte a on se jako dospělý nechová. Možná to je jádro problému. Dokud tohle nerozmotáte, nerozmotáte ani problém s alkoholem.