tráva2
polly
no..ja sem si rikala ze tak 2 mesice pred zk. si nedam ani brcko...ale nevim..ja sem s tim dost vyrovnana, trava mi docela pomaha v urcitejch vecech, uvolnim se, sem stastnejsi, ale posledni dobou sem mela jenom depky po huleni...jenze vzdycky si zapalim dalsi brko s tim, ze treba dneska to bude lepsi, jako na zacatku...zjistuju ale, ze me trochu vyclenuje ze spolecnosti...chodim do (skoro) holcici tridy a kdyz je clovek jedina holka ze tridy, ktera huli a pak uz jenom kluci, tak ji ty ostatni prestanou mit rady, zvlast, kdyz ji kvuli tomu berou kluci...ted by to mohlo vypadat, ze to delam kvuli nejakejm klukum, to ne, mela sem docela psychicky problemy kdyz sem zacinala, hlavne poto, ze sem do kolektivu totalne nezapadala (kdyz jste jedinej odlisnej clovek ve shluku tuctaku, kteri jsou jeden jako druhej) a mozna jsem zvolila spatnou cestu...pripadam si jak tygr v kleci..jinak kvuli tem zasekum, myslim, ze nejakou poruchu soustredeni zrejme mam, protoze uz driv sem s tim mela problem udrzet nekdy pozornost, ale nijak vazny mi to neprijde...znamky mam dobry, zadny zhorsovani neprobiha, jenom sem nejak totalne mimo, zapominam, co sem pred chvili rekla a tak...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za prodlevu. Chápu, že Vám tráva pomáhá se uvolnit a že si nějak člověk připadá líp. Jenže občas to taky nevychází a může Vám být i hůř, protože tou travkou se leckdy ty smutky násobí. Nemáte před sebou jednoduché období co se týče školy a budoucnosti. Člověk si v tom leckdy připadá sám, tak pak na jednu stranu se snaží do nějaké partičky zařadit a od nějaké se tak trochu distancovat, ale zas ne úplně,... někdy mu vadí, že ho ostatní neberou a někdy se tou odlišností pyšní... a těžko se to zvládá. Leckdy je těžký odhadnout, co je správný směr a co ne, člověk zkouší ledacos... pravda, kouření trávy asi do budoucna zrovna perspektivní cesta není. A k těm zkouškám to zrovna nejde dobře dohromady. Ale zas je fajn, že o tom takhle uvažujete, že víte, že něco asi nebude zrovna úplně OK a že to hulení nepokládáte za zcela samozřejmou věc. Možná by mohlo pomoci, kdybyste se s tím, co řešíte, mohla obrátit na někoho osobně - přes internet toho asi moc nevyřešíme. Když byste mi napsala, odkud jste, mohla bych Vám třeba dát kontakt na nějakou kolegyni nebo kolegu, kteří by si s Vámi o tom mohli popovídat. Člověk přeci jen získá nějakou podporu a trochu si v tom udělá pořádek. Ale nechci Vám nic nutit, pokud Vám rozhovor přes internet vyhovuje, můžeme u toho zůstat. Teď jste psala, jak to máte s kamarády a jak je to ve škole, ale moc podrobností nepíšete. Takže nevím, jestli máte nějakou blízkou kamarádku, jestli se Vám z té party kluků někdo líbí a taky vlastně nepíšete nic o tom, jak to máte doma s rodiči. Ono co se týče drog, je ten "drogový problém" vždycky jen povrch a pod tím je teprve to, co se vlastně děje. Někdy pomůže, když se to člověk trochu utřídí. Zatím přeju hodně štěstí a kdyžtak zas napište.