joginka
Devatenáctiletá dcera je necelý rok na pervitinu. V současné době je na odvykací léčbě v plzeňské fakultní nemocnici a na doléčení jí byl doporučen Sananim - denní stacionář. Nejsme z Prahy a z internetové adresy vím, že máte víc adres, na jakou se dcera má obrátit při prvním kontaktu s vámi? Předem děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím, proč Vám z plzeňské nemocnice doporučili zrovna Denní stacionář. Nevím, odkud jste, ale pokud jste z Plzně, přímo tam funguje ambulantní zařízení, které v rámci svých služeb nabízí i doléčování po léčbě. Navíc, stacionář je ambulantní léčebný, nikoli přímo doléčovací program. Tedy obvykle tam klienti dochází denně a večer se vrací domů. Možná, že byl dceři doporučen tento program, protože je intenzivní a mohl by jí pomoci po krátkodobé léčbě (předpokládám, že v Plzni prošla cca dvouměsíční léčbou, jak je tam obvyklé). Samozřejmě je možné si ve stacionáři domluvit nějaké individuální docházení. Nicméně v Praze existuje přímo i Doléčovací centrum SANANIM a Centrum následné péče DROP IN a další zařízení, která nabízí služby lidem po léčbě. Pokud je ovšem dcera objednaná do DS, z Hlavního nádraží se tam nejsnáz dostane pokud pojede metrem na Vltavskou, tam vystoupí, půjde směrem nahoru od stanice metra na Strossmayerovo náměstí a v dolní části náměstí odbočí doprava do ulice Janovského, kde sídlí Denní stacionář. Nebo může jet tramvají číslo 26 na Strossmayerovo náměstí, přejít směrem dolů přes náměstí a před kostelem odbočí doleva do ulice Janovského. Napadá mě jen, kdybyste napsala odkud jste, tak bych Vám možná mohla doporučit nějaké zařízení ve Vašem regionu, aby dcera nemusela dojíždět do Prahy. Pokud ovšem bydlíte nedaleko Prahy, mám pocit, že asi lepší variantu než nějaké pražské zařízení nenajdeme. Přeji Vám i dceři hodně štěstí a kdyžtak znovu napište.