Subotex
Mastilka
Dobry den!Mam pritele, je mu 30 let.Byl zavisly na heroinu pak byl tri roky ve vezeni.Tedka je dva roky na svobode a z toho rok v Subotexovym programu.Ma mit 3a pul denne,ale protozte ho chci z toho dostat tak je mam stale u sebe ja a schovavam je aby je neasel a je jen na jednom a pul denne,ale stejne mame problem,spise ja.Nevim jak ho ma odnaucit si to pichat,ale cucat.Zkousel to jednou ci dvakrat kvuli me,ale on rika,ze to jen tak ze dne na den nejde.Pry mi to vsechno musi odevzdat sam a nesmim ho do toho nbutit.Ja si myslem,ze je to jen o psychice.Poradte jak na nej mam jit.Do konce programu mu zbyva asi tak 3-4 mesice.Doktor mu snizuje davky.Krabice na 14 dni. Jo a bojim se, ze az mu skonci program a on si to stale bude pichat tak, ze se nakonec vrati k tem vsech srackam...spatnym vecem.Rikal, ze to se nikdy nestane,ale v tydnu jsem na intru tak si ho nemuzu poradne pohlidat.Poradte mi hlavne na ten prvni dotaz. Jak se zbavit toho aby si nepichal,ale Subotex cucal.Byla bych strasne stastna pac to misto kam to dava je hnusny a porad rika, ze ho to boli a ze s tim co nejdriv prestane.Slibil mi, ze az si bude kupovat prasky sam a vsech sedum bude jen pro nej tak zacne cucat. Snad to vyjde. Dekuji!

Odpověděl: Jakub Minařík
Je otázka, jestli je realistický cíl, aby přítel přestal brát subutex. Mně osobně se jeví, že to moc realistické není. Pokud si aplikuje injekčně, je velmi nízká pravděpodobnost, že přestane. Spíše nulová, alespoň takovou mám zkušenost. Osobně bych doporučoval vyšší dávku subutexu cucat, než nižší aplikovat injekčně. To bych viděl jak 1. cíl 2. cíl by měl být užít denní dávku subutexu celou, nejlépe ráno. Také soudím, že je nezbytné, aby si po vysazení subutexu našel nějakou terapii a docházel do ní. Jinak na 100% znova začne. No, asi ještě napíšte.