4 dotazy
Běžec
jak se pozná rozvinutá závislost od tý druhý? Co je vyléčí? Může to poznat někdo kdo s někym takovym žije? moh bych skončit v pasťáku když mi neni 18?

Odpověděl: Jakub Minařík
Existují nějaká diagnostická kriteria pro závislost (najdete je v mezinárodní klasifikaci nemocí), vcelku se dá říct, že tíže závislosti se odvíjí od délky, frekvence a intenzity užívání. Pokud někdo bere denně, mnoho let a vysoké dávky tak jeho závislost je těžká, naopak někdo s karierou 2 roky a jen 3/4 roku denního užívání - tam bude závislost spíše lehká. Závislost se léčí obyčejně psychoterapií a režimem. Důležitá je naprostá abstinence, při odvykacím stavu (absťák) se užívají farmaka podle příznaků (tzv. symptomatická léčba). Jistě. Závislý má vypracovaný systém výmluv, časté jsou problémy s finančním hospodařením, nálezy injekčního náčiní, ... Nevím, proč byste měl jít do pasťáku. Vy snad drogy neberete. Nebo ano? Pravděpodobně by se našlo nějaké přijatelné řešení, je to ale složitější a záleželo by na mnoha okolnostech.