Dekuji
Majda
Pane Minariku, moc dekuji za Vas cas, i rady. Budu se jimi ridit. Mate pravdu, zatim zije a to je fajn. Nejsme vsichni stejni, nemuzeme zit podle sablony. Nekdo kouri, nekdo sportuje, nekdo fetuje. Snad se vcas probudi a rekne sama DOST! Je ji 27, myslela jsem, ze ji zacnou tikat biologicke hodiny, ale o tom nemuze byt ani rec. Je jinde, ale cestu najde. Tim jsem si jista. Nevim, jestli by se to mel dovedet tata. Nechci ho trapit. Tata ma dost tezky zivot a sestre by neumel pomoci, nevedel by jak. Mozna by jel za nejakym psychologem, vyhodil by jejiho pritele z naseho domu... Uz toho necham:-) Dam ji cas. Tolik, kolik ho bude potrebovat. Pomuzu ji se vsim, ale ona musi byt ta, kdo me o to pozada. Snad to nekdy udela. Napisu Vam jak je na tom. Jak jsme na tom. Jeste jednou Vam moc dekuji. Magdalena.

Odpověděl: Jakub Minařík
Nemáte zač a kdyby bylo třeba, napište. Jen mě jěště napadá, že můžete sestře dát klidně najevo, že je to pro vás takhle nepřijatelné a taky, že jí nutně nemusíte pomoci se vším. Klidně jí můžete říci, ať se nezlobí, ale že jí třeba peníze nepůjčíte, protože bere a vy byste to nerada podporovala. Zkrátka, můžete se od ní a od toho co dělá distancovat. Sestra si jistě vašeho odstupu všimne. Bude znát i důvod, proč se tak děje. I to pro ní může být důvod, proč uvažovat o změně. Zvláště, když se tak k ní bude chovat i zbytek rodiny. Taky můžete začít chodit někam, kde se zabývají poradenstvím pro blízké uživatelů drog. Ujasníte si co můžete udělat. A navíc i to může být pro sestru signál, že situaci vnímáte jako vážnou. Pokud jste z Prahy doporučuji denní stacionář Sananim. Pořádají tam něco jako skupinu pro blízké uživatelů drog. Je tuším vždy v úterý večer. Telefon je 220 803 130. Pokud jste odjinud, napište odkud (já to ve vašich dotazech nějak nenašel), nabídnu vám kontakt, budu-li nějaký znát. P.s. Držím palce. Vám i sestře.