Jak mohu pomoci?
M
Dobry den, moje sestra jede v pervitinu. Zacalo to nevinne na party v me spolecnosti. Ja toho nechala, zacala jsem pracovat, zaridila jsem si vlastni zivot a delala vsechno proto, abych v nem byla uspesna a stastna. Pred rokem jsme se dovedeli, ze sestra neprestala. Se svym pritelem si pichaji. Odprisahli, ze skonci, ze uz vlastne koncili, ze je to uz nebavi...Uplynul rok a my zjistili, ze je to jinak. Neprestali ani na okamzik. Pichaji si 5x denne. Mysli si, ze o tom nevime. Kdyz jsem ji rekla, ze je mi vse jasne, rekla, ze strilim od boku a nemam dukazy. Ale mam je. Vedi vsichni kolem, krome tatinka. Bojim se mu to rict. Moje sestra je strasne inteligentni a krasna bytost. Zivi se modelingem. Mam o ni hrozny strach, v minulosti trpela mentalni anorexii. Nechci ji ublizit. Proto Vas prosim o radu, jak ji vysvetlit, ze ma problem, ktery musi resit. Ona rika, ze ji nebavi zit. Jak pomoci mlademu cloveku najit smysl zivota? Je ji 27, bere 5 let. Nechci aby umrela! Dekuji za odpoved,

Odpověděl: Jakub Minařík
Obtížná rada. Problém máte vy a ne sestra. Pokud si aplikuje pervitin 5x denně, nebude trvat dlouho a bude vidět čerty (tím myslím, že si opatří toxickou psychozu). Pak bude jistě vhodná chvíle. Jak to udělat, aby na to přišla dříve? Určitá možnost by mohly být ty obtíže, které má. Myslím, že její psychický stav je důsledkem užívání drog. To by mohla být určitá šance. Kdyby tuhle tezi přijala, tak by mohla být přístupná tomu, zajít se někam poradit. To by pak byla šance na nějakou změnu. No, klidně ještě napište. Třeba mě napadne něco dalšího. :-)