nevim jak dal!Pro Gabrielu
eskadra
podala jsem zadost o rozvod trva to dva mesice tet 13.9.mame soud o deti mladsi syn v cervenci odesel semnou k memu bratrovi bydlet starsi syn zustal u otce nechtel jit .Myslim si ze z duvodu domaciho soukromi preci je mu 14let a myslim si ze nechce opustit domov _svuj pokojik atd...Stala se ale jedna vec mladsi syn mi odesel po trech tydnech zpatky k otci protoze jsem snim bydlela u bratra v jedne mistnosti s jeho manzelkou a stale byl plny byt -navstevy do pozdnich nocnich hodin atd.-maji 1+1.Dokonce jsem si podala zadost o byt v miste trvaleho bydliste napsala jsem jim vsechny duvody a proc byt potrebuji bohuzel bytova komise rozhodla nezaradit me do poradniku.Situace je tet takova ze mam pritele-byvali nas spolecny kamarad. bydlim tet u nej a za to jsem mu moc vdecna mam ho moc rada a vim ze on me take ale mam strasny strach ze deti nedostanu do sve pece nechteji byt semnou tata je nalakal na takove veci co ja jim rozhodne nabidnout nemuzu jsem tet nezamestnana.a Proto bych chtela poradit na pravniky nemam manzel me pise sms chce abych se vratila ze zacnem znova atd...jenze ja mam strach miluju uz nekoho jineho a nechci se obetovat mam se vratit kvuli detem?Coz bych se vratila !Oni opravdu nechteji byt semnou-nevim proc!Deti pravidelne navstevuju manzel v zadnem pripade neni v poradku dale se styka s lidma kteri maji problemy s drogama a sam me kdyz pridu rika vety typu dala by sis lajnu atd.prosim jak mam postupovat nebot tet to vypada ze ja jsem ta nejhorsi .dekuji za odpoved pokud to bude mozne odepiste mi do patka to budu mit pristup na net.dekuji Hela Ch

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den Helo, vrátila jsem se zpátky k Vašim předchozím dotazům a mám pocit, že se hodně změnilo. Pamatuji se, že jste nevěděla, jestli s manželem zůstávat, či odejít, bála jste se o sebe i děti, zvažovala jste návštěvu lékařky atd. Teď jste u přítele, jste zamilovaná, nechcete se vrátit a manželovi nevěříte. Udělala jste celou řadu důležitých a ne jednoduchých rozhodnutí. Myslím, že si to zasluhuje obdiv. Na druhé straně Vás však trápí špatná bytová i finanční situace. Ještě těžší však musí být vidět, že oba synové chtějí být s otcem, místo s Vámi. Možná neviděly Vaši situaci v manželství tak vyostřeně jako Vy. Problémy, které jste měla s manželem, nebyly pro ně tak podstatné, a proto se vrací k otci, kterého je jim možná i líto. Mohla byste se jich zeptat na to, co si myslí, abyste se zbavila pochybností a věděla na čem jste - v klidu, bez výčitek. Pořád jste jejich máma, to, že chtějí bydlet s otcem ještě neznamená, že Vás nemají rádi, nebo že Vy jste ta špatná. Také jste se zmínila o soudu - rozhodnutí o tom, s kým by měly děti zůstat, nebude tentokrát asi jednoduché. Vy jste nezaměstnaná, mluvila jste o tom, že jste byla dlouhou dobu, kvůli manželovu braní, nemocná. Manžel Vás fyzicky napadal a v současnosti užívá drogy. Ale nikdo do předu neví, které z rozhodnutí soudu by Vašeho manžela mohlo přimět k léčbě, nebo Vám umožnilo dát se psychicky do pořádku. Se soudem Vám může pomoct řada právních poraden, které svoje služby nabízejí i zdarma. Být na Vašem místě, zkusím některou kontaktovat (zavolejte si do našeho Kontaktního centra - číslo najdete na www.sananim.cz, nebo hledejte na internetu). Možná by Vám poradili i ohledně bydlení. Ale v dotazu se také ptáte, zda se máte vrátit - kvůli dětem. Byla byste toho opravdu schopná? Chápu, že svoje děti milujete, ale láska není o obětování se a zapomenutí na sebe sama. Nicméně Vám však v tomhle ohledu nemám co radit - sama víte, jaká je Vaše situace a situace Vašeho manžela. Vy jediná jste odborníkem na svůj život a dokážete zvážit všechna pro a proti. Jakékoli rozhodnutí bude v tomto směru nakonec jenom na Vás. Věřím, že rozhodnutí odejít od manžela, nebylo jednoduché. Jen těžko si umím představit, jak moc Vás trápí, že jsou synové u manžela a ne s Vámi. Ale na druhé straně jste si našla přítele, máte teď šanci být aspoň chvíli šťastná s někým, kdo Vám je oporou a poskytl Vám dokonce i zázemí. Nezapomeňte si užít i hezké chvíle a pro starost o ostatní nezapomínejte na sebe a svého přítele. Přeju Vám hodně sil. S pozdravem, Gabriela Koryntová.