léčba-jaká?
komisar
Dobrý den, mám 17 letou dceru,která bere 3 roky nepravidelně pervitin-vždy jen šňupe,občas kouří marihuanu a denně cigarety.To,že bere pervitin vím z pozitivních testů na tuto drogu.Dnes má v moči hodnotu 8360 jednotek.Samozřejmě dcera tvrdí,že když vydrží až 3 týdny bez drogy-na chalupě s mými rodiči-není závislá na pervitinu a nepotřebuje léčbu. Potřebuje léčbu?Je možnost léčby ambulantně?Děkuji za Vaši brzkou odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Léčba by jistě stále za úvahu. Alespoň nějakou ambulantní formu bych doporučoval. Protože, podle toho, co píšete, nejedná se již o experiment, spíše o více méně pravidelné užívání. To, že dcera zvládá abstinovat neznamená, že závislost není přítomna. Zvláště u pervitinu bývají delší období abstinence běžná. 3 týdny je doba, kdy se organismus vyčistí od drog a člověk se trochu zmátoří k dalšímu užívání. nepovažoval bych to za nějak významnou abstinenci. Zkuste se podívat na příznaky závislosti (stačí 3 pro stanovení diagnosy) a zkuste si odpovědět: - silná touha užívat látku - potíže při kontrole užívání látky - zvyšování dávek (tolerance) - zanedbávání jiných zájmů - pokračování v užívání přes jasný důkaz škodlivých následků Nu, ambulantní léčba je možnost. Zkuste napsat odkud jste, zkusím najít vhodný kontakt.