ahoj
Som diagnostikovany schizofrenik. Uzival som pervitin , lsd, extazu, lysohlavky a marihuanu v pribehu asi 3 rokov, neskor, uz pocas liecby este par krat v priebehu dalsich 2 rokov. Ja mam dojem ze moje problemy (zdravotne) mi sposobili drogy, hoci lekari mi tvrdia ze choroba by pravdepodobne prepukla aj tak vplyvom inej negativnej skusenosti. Chcem sa spytat ci moze uzivanie drog sposobit dlhodobe az nezvratne nasledky (poskodenie mozgu). Chcem vediet ci mam sancu na uplne uzdravenie sa z nasledkov uzivania drog. Beriem lieky, abstinujem, ale stale sa citim dost zle, hoci sa to uz lepsi. Mam dokonca problem ist sam z domu. Som na invalidnom dochodku. Hospitalizovany som bol uz viackrat. Lieceny na zavislost som nikdy nebol. Len na schizofreniu. Vopred dakujem za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
Drogy samozřejmě mohou způsobit poškození mozku, které je nevratné, ... Na druhé straně - takové poškození bylo na první pohled patrné, resp. kromě dg schizofrenie byste měl ještě dg organického postižení mozku. Podle toho co píšete bych spíše soudil na to, že vaše obtíže jsou způsobeny schizofrenií. Také myslím, že se vaše obtíže mohou postupně zlepšovat, jen to bude ještě nějakou dobu trvat. Schizofrenie je těžké onemocnění. Myslím, že v tuhle chvíli je významné, abyste již nerelapsoval. Držím palce. :-)