nedobrovolná léčba
nadeje
Dobrý den, prosím o radu co podniknout v případě, že má sestra,matka osmileté dcery chodí neustále tzn.téměř denně do hospody a opíjí se. Svou dceru bere s sebou, nestará se o ni,neteř chodí zanedbaná,špinavá a nemá ani pravidelnou stravu natož teplou. V některých případech je sestra tak opilá, že doma rozbije co se dá,třeba okna,nádobí a pod.Tomu všemu asistuje dítě! Naše matka nechce nic podnikat,protože se bojí,že dají neteř do dětského domova,přestože si myslím,že by se tam měla lépe. Sestra ještě nikdy nebyla zaměstnaná,žije /a pije/ jen ze soc. podpory a alimentů. Sestra žije v domku s matkou. Chtěla bych vědět, kdyby byla sestra na léčení zda její dceru může opatrovat matka-babička a jak to udělat,aby na to léčení musela.

Odpověděl: Jakub Minařík
Je to hloupá situace a stálo by za to zasáhnout. K nedobrovolné léčbě bych se ale moc neupíral, tu může nařídit jen soud. A je to možné jen za situace kdy je člověk vysloveně a bezprostředně nebezpečný. Ohledně toho dětského domova se nemusíte bát. To aby dítě zůstalo v péči matky a nebo někoho z rodiny je považováno za nejvhodnější a soudy podle toho rozhodují. Takže by jí asi dostala do péče babička. Osobně bych doporučoval iniciovat nějakou akci co nejdříve. Můlžete se obrátit na městský úřad, odd. péče o dítě, nebo vám poradí dětský lékař. Také si myslím, že nějaký tlak je jedinná šance, jak dostat vaši sestru na léčbu. to že jí soud bude chtít dceru vzít by mohlo být podnětem, motivací k tomu, aby uvažovala o léčbě.