kokain
d.
Pan alebo pani Dr Moj problem spociva v tom ze som prisla na to ze moj priatel snupe kokain a podla vsetkeho dost casto,teda ak kazdy den je dost casto.Neviem ako dlho to moze trvat ale urcite nie len zopar tyzdnov.Je naladovy,vie byt zabavny ale po chvile ho ta nalada prejde.Ma velke problemy s nosom co asi znaci o dlhodobom uzivani.Pracuje a fakt sa mu dari,aj ho povysili a kazdy ho ma rad.Moj nazor na drogy pozna a aj tak... klamal. I napriek vsetkej tej zlosti ktoru prave citim by som mu chcela pomoct,ale on je typ cloveka ktory ju neprijme a moc sa nazlosti.Vsetko to zvali na mna a podla neho to bude zas len moja vina.Ako ho donutit aby tu pomoc prijal? Velmi pekne dakujem

Odpověděl: Pavel Kubů
Donutit cloveka, aby prijal pomoc, kterou nechce, je prakticky nemozne. Rozhodne vsak mate pravo, dat mu v klidu najevo, ze se Vam jeho uzivani kokainu nelibi, je pro vas neprijatelne a ze Vam dela starost. Chcete-li mu skutecne pomoci, zkuste prijit na to, co mu v jeho zivote chybi a nahrazuje to konzumaci drogy a pak mu pomozte, aby to co mu chybi byl schopen sam prozivat. Pisete, ze ma problem s nosni sliznici, coz skutecne muze byt priznak dlouhodobeho zneuzivani kokainu, ale muze se jednat o pomerne beznou reakci precitlivelosti nosni sliznice na jednorazove uziti, ktera nijak nesouvisi s delkou snupani. Rada jedincu uspesnych v profesni kariere ruzne stimulanty (kokain, amfetamin, pervitin, kofein) uziva a casto i zneuziva. Konzumace povzbuzujicich latek jim dodava energii a rozhodnost, zlepsuje pracovni vykon a kratkodobe muze poskytovat i konkurencni vyhodu vzhledem k ostatnim mene vykonnym kolegum. Po urcite dobe se vsak tato vyhoda ztraci spolu s nutnosti konzumovat kokain casteji, aby pusobil jako na zacatku. Vice info o priznacich a prubehu zavislosti na kokainu najdete na http://www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=19.