Jak pomoci?
AAA
Dobrý den,má dcera se odstěhovala z malého města do většího (Pardubice) ,přestala chodit do práce ,nejezdí domů,když přijede,tak jen pro peníze a je drzá. Mám podezření,že se chytila party co berou drgy...,nic mi neřekne ,jen na mě vždy vyjede,atˇ už dám pokoj. Vůbec nevím co mám dělat a jaké jsou příznaky braní drog? Doma jí za nohu nepřivážu a mám strach dávat jí "nůž na krk",aby se ještě víc nezasekla ...Poradˇte mi prosím,děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, chápu, že nechcete jít s dcerou do konfliktu, ale nemyslím si, že když budete trvat na svých pravidlech, znamená to nutně, že se "ještě víc zasekne". Dokud bude jezdit domů jako do banky, kde dostane peníze a všichni k ní raději budou slušní, aby na ně nevyjela, bude to pro ni velmi jednoduché. Nepíšete, kolik je dceři let, ale když "přestala pracovat", předpokládám, že se dřív živila sama a do zaměstnání chodila. Jak Vám tedy zdůvodnila, že nyní je opět závislá na Vás a nic nedělá? Myslím, že pokud jezdí do Vašeho domu, měla by dodržovat Vaše pravidla, včetně toho, že s Vámi bude slušně komunikovat. Čím dříve si vyjasníte pravidla, tím lépe pro obě strany. Pokud se jedná o příznaky užívání drog, je to velmi různé. Náhlá změna chování a ukončení zaměstnání mezi ně ale určitě mohou patřit...V každém případě by bylo možná dobré celou situaci podrobně probrat v osobním kontaktu s nějakým odborníkem, možná by Vám to pomohlo uspořádat si všechno v klidu. Pokud byste potřebovala, ráda Vám dám nějaký kontakt, jen napište kde by to mělo být.