pre MUDr. Jakub Minařík
pitt
dakujem vám za odpoved, z 22.8. o ličbe pervitínovej závislosti. No takže treba mať silnú vôlu a prestať stým, aj ked si nemyslím že abstinenčné príznaky budú len psychického rázu. A nepodávajú sa žiadne zmiernovacie lieky pri detoxe? alebo niake iné lieky ktoré by nahradili účinky pervitínu, napr. benzodiazepíny? dúfam že vás moje otázky neotravujú.....za odpoved vopred dakujem

Odpověděl: Jakub Minařík
Odvykací stav je skutečně jen psychický. To co považujete za tělesné obtíže, resp. tělesný odvykací stav, je jen protrahovaná únava. Ta odezní a zbydou jen chutě. Na detoxu samozřejmě dostanete nějaké léky. Pokud abstinujete sám doma, doporučil bych vitaminy (B1, B6, multivitamin), Magnesium, meduňku lékařskou a ev. mátu peprnou (byliné čaje). A přiměřenou aktivitu a pravidelný režim. A nepít alkohol. Odvykací obtíže za pár dní zmizí, chutě během několika týdnů. Ty léky (a stejně ten alkohol) by mohly způsobit další obtíže a další závislost. :-) A klidně se ptejte, neotravujete. :-)