Zuby
Hekate
Dobrý den, několik let jsem užíval pervitin a díky tomu se mi dost začaly kazit zuby. V těch letech jsem nechodil k doktorovi, ale teď už mi dva zuby doslova zčernaly kazem a ulomily se, jenže když jsem zašel za zubařkou a řekl jí svůj problém, vyhodila mě, že "něco takovýho" nebude ošetřovat. Podotýkám, že už víc než rok abstinuju a až na ty zuby vypadám normálně, slušně, o drogách jsem jí řekl proto, že jsem to musel nějak vysvětlit, takhle hustě se nikomu normálně asi zuby nekazej. Nemáte prosímvás kontakt na zubaře, ke kterýmu bych mohl přijít, aniž by na mě koukal kvůli drogám skrz prsty a odmítal mě ošetřit? Díky, Hekate

Odpověděl: Jakub Minařík
Napadají mě 2 možnosti, pokud jste z Prahy: 1. Mám kolegu, ke kterému bych vás mohl poslat. Ale nemá smlouvu s pojišťovnou a platí se u něj hotově. Není to nejlacinější. Je ale ochoten někoho přijmout, pokud jej doporučím i přes to, že má plno. Podmínkou by asi byla znalost jak jste na tom se žloutenkama a HIV. 2. Při infekčním odd. FN Bulovka existuje specializovaná ambulance pro infekční pacienty, toxikomany, bezdomovce, ... Ošetří v ní prakticky kohokoli, nestojí to nic. Byla by to asi vhodná možnost, kdybyste měl třeba žloutenku, nebo tak podobně. Taky by byla asi možnost se s lékařem téhle ordinace dohodnout na ošetření i v normální ordinaci. Každopádně, bylo by dobré si nechat zkontrolovat jaterní testy, žloutenky, HIV, ... Je to dobré jak pro vás, tak pro zubaře. A myslím, že v obou výše zmíněných případech bude znalost stavu podmínkou přijetí do péče. No, kdyby vám některá z variant přišla přijatelná napište. Asi bych našel i jiné možnosti, kdyby to nešlo jinak. Nějak to vymyslíme. je hloupé abstinovat a mít v puse vrakoviště. :-)