Běžec
já nevim kde ale ten sananim je. na to anima jsem se nedovolal. dělám kurs pro stretworkry a ptal jsem se kluka co znám z víkendovky.ale neřek sem že to je muj případ. taky mi řekl to co vy. ale když to prásknu tak jí nebudou věřit a nedostane se z toho. já ted jedu k příbuznejm . s mámou sem mluvil jen přes telefon . že jedu k bybičce. ale až jí pustěj tak to chci řešit. je mi jedno jestli jestli mě vyhodí ze školy.nebo se odstěhuju napořád.

Odpověděl: Bára Orlíková
SANANIM má více zařízení - záleží na tom, do kterého z nich matka docházela. Může se jednat o Kontaktní centrum, Denní stacionář, Doléčovací centrum, Centrum ambulantní detoxifikace a substituce... V tom Vám bohužel neporadím. Pokud děláte kurz pro streetworkery, jistě máte na tato zařízení kontakty. Jestliže jste se nedovolal do o. s. ANIMA, buď to zkoušejte znovu nebo je zkuste kontaktovat třeba e-mailem. Pokud Vaše matka začala znovu užívat drogy, tak se na to dříve nebo později přijde a čím později, tím samozřejmě hůř pro ni i pro Vás. Nemá cenu operovat s tím, zda jí někdo bude nebo nebude věřit - v tuhle chvíli užívá drogy a není schopná to přiznat, tedy sama o svém užívání lékaři lže. To, že někdo spadne do drog znovu, i po léčbě, se stává a není to důvod k tomu, aby se mu nevěnovala další odborná péče se vším všudy a také tedy není důvod, aby se z toho nedostala. Takže rozhodně Vám nikdo nemůže dávat za vinu, pokud byste se chtěl poradit s odborníkem, ke kterému matka dochází a svěřit se mu se svými obavami ohledně její recidivy. Také myslím, že za této situace je docela dobrý nápad odjet na čas k příbuzným. Nebudete muset každodenně matčiny problémy řešit a budete mít na sebe víc času. Nevím, kolik je Vám let, tedy nemohu posoudit, nakolik je reálné a adekvátní se odstěhovat úplně, to je na Vašem uvážení a dle okolností. Každopádně uvažovat o odchodu ze školy se mi nejeví jako výhodná strategie. Přeji hodně štěstí.