Alkohol
Igor
Dobrý den, můj problém je, že piju. Ba řekl bych, že asi spíš chlastám, abych byl přesný. Okolí nic neví, ani má manželka a pro mě je boj s tím těžký - když třeba mám "suché období" a každý se ptá, proč si "neťuknu". Jenže problém je, že když si "ťuknu" jednou sklenkou, težko se udržím, abych si jich nedal dalších pár. Po pár dnech skončím tak, že po ránu šoupu do hlavy panáky, abych mohl zase fungovat. Pak vystřízlivým a říkám si, že už nikdy...., nicméně po čase se vše opakuje. Víte, já vím, že je to problém, ale moc se stydím vyhledat pomoc - protože bych to de fakto musel před blízkými přiznat. To je pro mě největší potíž - jinak si samozřejmě nic nenamlouvám, ale ani se na toto nevymlouvám. je fakt drsný, že mě nikdo nevidí opilého - a já mám třeba v hlavě čtvrt litru vodky. nepozná to na mě ani vlastní matka. Fakt nevím, jak z toho ven. Zkoušel jsem to naznačit ženě, ale jak kdyby nechápala a natvrdo se jí svěřit fakt nemám odvahu. Bojím se, že bych ji ztratil. Tak nevím, jak dál... Asi je to zmatený, není-liž pravda? :o( Igor

Odpověděl: Jakub Minařík
Není to vůbec zmatené. A navíc je dobré, že si problém uvědomujete. Myslím, že není tak velký problém vyhledat nějakého lékaře, který by vám s problémem pomohl. Obyčejně se podaří nadužívání alkoholu zastavit, aniž by se to museli dozvědět všichni okolo. Manželka se to ale nakonec asi dozví. Ale možná budete v jiné situaci, když budete moc říci: zdálo se mi že mám problém s alkoholem a tak jsem si našel lékaře a zarazil jsem to - než když řěknete moc piju a nevím co s tím. No, ona to stejně nejspíš ví, protože to by musela být slepá, hluchá a zcela nechápavá. Jen s tím má asi problém podobně jako vy. Neví co s tím. Okolí se to nemusí dozvědět vůbec. Asi bude třeba abyste zcela abstinoval a většinou stačí říct, že prostě alkohol nesnášíte (idiosynkrazie - zásadní nesoulad - člověk se prostě po napití pozvrací, ... a je mu jen zle) a nebo že nemáte v pořádku játra a alkohol nesmíte a ještě vám je po něm blbě. Nu, kdybyste potřeboval kontakt, tak napište odkud jste.