pro Mgr.Baru Orlikovou
Petra
Vazena pani Orlikova, dekuji Vam za vasi odpoved.Samozrejme si nepreji na svete nic jineho,nez aby byl muj manzel zdravy a stastny.Zname se uz devet let,ale v posledni dobe uz to neni on.Je nestastny a stale si stezuje na nejake vibrace v jeho hlave.Proto budu velmi rada,pokud mi napisete kontakty na odborniky,kteri by mi mohli pomoci.Jsem z Prahy.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Je zřejmé, že chcete manželovi pomoci a že byste byla ráda, aby vše bylo jako dřív. Jen se obávám, že jestli manžel bere dlouhodobě pervitin a má popisované psychické potíže, jak jste uváděla v předchozím dotazu, bude to jistě nějakou dobu trvat. Neexistuje bohužel žádný zázračný návod, jak manžela z drog dostat a učinit z něj zdravého a šťastného člověka, jako byl předtím. Předpokladem je, že manžel bude chtít pomoc využít. Pokud si stěžuje na vibrace v hlavě (nevím úplně jakého mají být charakteru), tak by se mohlo jednak o rozvíjející se psychotický stav po užívání pervitinu. Můžete se obrátit na zařízení, které se zabývá pomocí rodinným příslušníkům a blízkým osobám závislých - o. s. ANIMA, více informací najdete na www.anima-os.cz. Případně je možné využít konzultační hodiny pro rodiny a blízké uživatelů drog v Denním stacionáři SANANIM, Janovského 26, Praha 7 - Holešovice, tel 220 80 31 30. Pokud by měl manžel zájem o pomoc, můžete se (i spolu s ním) zajít poradit do Kontaktního centra SANANIM, Osadní 2, Praha 7 - Holešovice, tel 283 872 186. Přeji hodně štěstí Vám i manželovi.