Jak poznam uzivani drog
Petra
Dobry den, chtela bych vas moc poprosit o radu.Muj manzel kouril obcas marihuanu,coz mi docela vadilo,ale zkousla jsem to.Nicmene za posledni pulrok velmi rapidne zhubl{vyska 170 cm,vaha 54 kg} a dvakrat jsem u neho nasla maly sacek s bilym praskem.Vzdy se strasne rozlobil,vytrhl mi ho z ruky a vyhodil do zachodu.Pry je to jen rozdrceny paralen.Nicmene nejsem tak naivni,abych tomuto tvrzeni verila.V noci abnormalne propoti cele prosteradlo,neustale se mu tvori opary a velmi casto smrka.Ma velke vykyvy nalady.Rano na me vzdy z niceho nic zacne kricet,naprosto bezduvodne.Mozna,ze jsou moje obavy neopodstatnene,nicmene zajimal by me vas nazor.Mam velky strach,protoze nevim,jak se mam v takove situaci zachovat.Chtela bych svemu muzi pomoct,ale nevim jak.Predem moc dekuji za odpoved.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte obavy a myslím, že nejsou neopodstatněné. Podle toho, co popisujete, manžel pravděpodobně užívá stimulační drogy - nejspíš pervitin, méně pravděpodobný je kokain. Sedí na to ty příznaky, které uvádíte - nápadné zhubnutí, výkyvy nálad, podrážděnost a agresivita, kožní potíže (opary) a především snaha problém před Vámi zatajit... Sama víte, že by bylo velmi nepravděpodobné, aby měl u sebe pytlíček s rozdrceným paralenem. Bílý prášek také ukazuje na některou z výše uvedených drog. To, že člověk kouří marihuanu, ještě nemusí znamenat, že začne užívat "tvrdší" drogy (a také to tak ve většině případů není), nicméně všechny uváděné projevy, které u manžela pozorujete, souhlasí s projevy užívání stimulačních látek. Problém je v tuto chvíli především v tom, že to manžel nechce přiznat, přestože musí vědět, že něco tušíte - přinejmenším po nálezu toho sáčku s drogou. Snaží se sám sebe přesvědčit, že o nic nejde a žádné potíže nemá a zatím zřejmě nemá moc zájem se situací něco dělat. Možná by nebylo od věci, abyste se zašla poradit s odborníkem, jak postupovat, než začnete podnikat nějaké kroky. Když mi napíšete odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit nějaké kontakty, kam byste se mohla obrátit. Pokud to necháte tak, jak to je, nejspíš se bude situace jen horšit. Vím, že píchnout do vosího hnízda není nic moc, ale leckdy nám nic jiného nezbývá, pokud se nechceme dál trápit. Držím palce a přeji hodně štěstí.