Schyzofrenie?
Tomas
Dobry den, som student vysokej skoly a pred par rokmi som uzival kazdodenne marihuanu.Od vtedy mam problemy zo svojou psychikou. Mam hrozne stavy. V spolocnosti sa citim strasne zle,som stale napeti, neviem sa uvolnit. Myslim si ze si zo mna kazdy utahuje. NIekedy som uplne mimo, uniakju mi veci okolo.V noci nemozem spavat a do 6-7hod som hore,este ze mam prazdniny. Halucinacie ziadne nemam,akurat ked som v spolocnosti mam pocity,ze si tam o mne myslia ze som gay.Vtedy odchadzam hned domov a odchadzam este viac zniceny a smutny. Taketo stavy mam hlavne po 5-6. pivach. Mohli by ste mi poradit co to so mnou je???

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že se jedná o nějakou formu depresivní či úzkostné nebo obsedantní poruchy. To se celkem stává. Po těch pivech se to může zhoršit, protože nad tím začnete ztrácet kontrolu. Taky mám dojem, že vás tenhle stav musí dosti vyčerpávat. Myslím, že to dá docela dřinu se z toho vymotat. Buď jak buď, pomoc hledejte u psychiatra. Nebo u praktického lékaře. Pomoci by mohli asi: Neurol (alprazolam) - jen na akutní fázi, tzn. + - 5-6 týdnů, způsobuje závislost a není moc dobrý na paměť - pokud se bere dlouho. Na začátku semestru vám to ale neublíží. A antidepresiva (SSRI) - volil bych asi Zoloft (sertralin). Kdybyste šel k praktickému lékaři, tak můžete říci že jste to po netu kunzultoval a orientačně jste dostal doporučení zkusit tyhle léky. Také mu nemusíte nutně vysvětlovat původ stavu. Léčba bude fungovat nezávisle na původu. Pomoci by mohla také psychoterapie. Pomoci by mohly také byliny, doporučoval bych hyppericum perforatum, česky třezalka tečkovaná, po slovensky sa (snad) volá Ĺubovník bodkovaný. P.s. Tu léčbu každopádně neodkládejte. Obtíže samy nezmizí, spíše se budou zhoršovat. Kdyby bylo třeba, napište. A schizofrenie to není.