Jak poznat kouření...
jingy
Dobrý den, chtěl bych se jenom zeptat zdali existuje nějaký test na to to jestličlověk kouří nebo ne.Vím že existují i horší věci než kouření, ale mám přítelkyni, která říká že přestala-já přestal bez problému již před rokem-ale mám takový pocit(jako bývalí kuřák) že pořád kouří tajně.a myslím že v partnerství by se lhát nemělo, tak ych to docela rád zjistil.Popřípadě jestli mi poradíte jak to zjistit-zdali kouří či nikoliv.Mockrát Vám děkuji a prosím odpovězte mi na email-d***@seznam.cz.Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že Vás problém trápí, zvlášť pokud Vy jste kouřit přestal a partnerka možná ne, přestože Vám tvrdí, že ano. Nicméně by asi stálo za to s přítelkyní o tom promluvit a zjistit, jak se situace má. Protože si dokážu představit, že mnohem větší paseku Vám ve vztahu nadělá to, když jí budete nutit, aby podstoupila nějaké testy než to, že tajně kouří. Nakonec se zkuste zamyslet - co uděláte, když bude test pozitivní - tedy zjistíte, že partnerka skutečně kouřila ve velmi nedávné době cigarety? Co uděláte, když bude test negativní - tedy Vaše podezření se neprokáže? Pokud Vám vztah s přítelkyní až na záležitost s jejím možným kouřením vyhovuje, možná by stálo za to se tím tolik nezabývat. Nakonec - pokud partnerka nekouří ve vaší přítomnosti a občas vykouří někde cigaretu - je to opravdu takový problém, aby bylo nutné přistupovat k testování a tím k dalšímu narušení důvěry ve vztahu? Není skutečně lepší řešení to společně probrat a vyjasnit si pozice? Zkuste nad tím uvažovat. Jinak test na zjištění nikotinu ze vzorku moči existuje, případně je možné nechat test udělat v toxikologické laboratoři. Nějaké informace ohledně testování nikotinu najdete na http://www.jktrading.cz/navod/18.doc. Na e-mail bohužel odpovědi nezasíláme. Přeji hodně štěstí.