xanax
mr.
Přeji hezký den.Můj problém se týká léku xanax.Po nevydařeném obchodu s rodinnou nemovitostí,jsem před 6lety propadl depresi.Po několika návštěvách u psychiatričky mi byl předepsán lék xanax 0,5mg.Velice se mi po něm ulevilo.Lékařka mi neustále předepisovala recepty a tak jsem papal a papal růžové,,bonbonky".Mé problémy už jsou vyřešeny,ale xanax beru dál.Momentálně nejslabší xanax 0,25 2xdenně.Zřejmě jsem si vytvořil závislost.Můj cíl je tento lék nebrat vůbec,ale to se mi zatím nedaří.Proto vás prosím o radu,jak z toho ven??Také mám obavy co takovéhle dlouhé užívání udělá s játry či ledvinami?Přiznám se,že již normálně chodím občas pít alkohol a tato kombinace asi nebude vhodná.Také hraji závodně fotbal a když jsem zkoušel lék 2 dny nebrat a hrál se například na psychiku náročný zápas,tak jsem musel pro špatný výkon střídat,přitom za to mohly abstin.příznaky.Ted pravidelně beru lék před začátkem zápasu...díky za odpověd

Odpověděl: Jakub Minařík
0,25 2x denně není velká dávka. K vysazení máte myslím 2 varianty: 1. zkoušet vysazovat postupně. napřed 1 tabletu, za měsíc přejít na užívání obden, pak vysadit 2. změna medikace za některý lék jiné skupiny (nejspíše antidepresivum, napadá mě zoloft), který se pak vysadí snáze. variantou jsou také bylinky (třezalka, meduňka) Změnu by ale měla udělat lékařka, která vám léky píše. Poraďte se s ní. Rozhodně! Játra a ledviny by takováhle dávka neměla poškodit i když to berete dlouho. Daleko horší je v tomto ohledu alkohol. Můžete se nechat vyšetřit, odběr a jaterní testy vám udělá praktický lékař. P.s. Dobrá rada. Vysazení je z velké části záležitost psychiky. Pokud se nenecháte vystrašit, budete mít poloviční obtíže. Držím palce. :-)