alkohol
anna
Dobry den,chcela by som Vas poprosit o radu pre mojho svagra, resp. svagrinu. Ma problem s alkoholom, ide to stale k horsiemu, ma obdobia-najma cez sviatky a dovolenku, ked pije denne (sam doma) a pije vsetko-pivo,vino,tvrdy alkohol.Presne sedia tie myty, co pisete o alkoholikoch, dobry otec rodiny, uspesny a inteligentny muz, nie je non-stop opity.Ale-ide to stale k horsiemu,zacina mat problemy v praci,deti sa ho boja, ked je opity, lebo ma nevyspytatelne spravanie.Najviac ale trpi jeho zena,ktora nevie, co ma robit.Pretoze on akykolvek rozhovor a dohovaranie (od kazdeho, nielen od nej) odmieta.Ked o tom zacne(me),on odide a nebavi sa o tom.Vlastne, prenho ziaden problem neexistuje. Maximalne povie, ze pije preto, lebo ona si to zasluzi... Prosim, poradte, ako ho priviest k tomu,aby sa isiel liecit? Lebo, sam to uz nezvladne. aj ked vydrzi tyzden-dva nepit, ma tieto strasne dni a tyzdne, kedy pije non-stop-a tie prichadzaju stale castejsie.ma dve krasne deti.dakujem vopred.prajem vam vsetko dobre.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, je myslím patrné, že švagr problém nemá, mají jej všichni okolo. Asi bude marné jej přesvědčovat, takže zbývají jen nátlakové metody: Existuje někdo, kdo je taková autorita, že jej poslechne a nebude odmlouvat? Mohou to být rodiče, ... Je možné zkusit promluvit s jeho lékařem. Mohl by na něj zapůsobit. Pak zbývají ultimata a kroky jako: vyhnat opilce z domu, podat žádost o rozvod, pro závislost na alkoholu, odejít k rodičům, zavolat záchranku a nechat jej odvézt na záchytku, když je opilý a chová se agresivně, .... Moc jiných variant asi neexistuje. Ono platí, že člověk musí změnu chtít a nebo se jí nesmí alespoň aktivně bránit. Nátlak není řešení, ale může mu pomoci uvědomit si, že má problém. Pokud si to neuvědomí a nebo s tím odmítne cokoliv dělat existuje jen jedinné rozumné řešení. Utéci. :-( P.s. Držím palce ať to dopadne dobře.