absolutní bezradnost II
senioři
Dobrý den, paní Orlíková, přijměte naše upřímné poděkování za rychlou odpověď na náš dotaz. Vše o čem nám píšete jsme se ale již dříve domnívali a je nám jasné, že mnoho možností, jak pomoci naší dcerce nemáme. Prakticky jste nám vše potvrdila. Jen jsme doufali v další (nám dosud skryté) možnosti, jak celou situaci řešit, protože naše obavy nejsou pouhé smyšlenky, ale děsivá a smutná realita... Mějte hezký den. /922503/

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle toho, co popisujete, je nejspíš situace dcery (a potažmo vaše) poměrně obtížná. Dcera se pohybuje v prostředí, kde na ni skutečně nedosáhnete - může jí hrozit nebezpečí, ale není moc šancí, jak ji od toho odvrátit. Bohužel není v našich silách Vám pomoci v tom, aby se dcera opět ozvala, takže nezbývá než věřit, že se časem zkontaktuje sama a bude se s vámi chtít setkat. Napadá mě jen, že by možná nebylo od věci, abyste se zašli poradit s odborníkem vy - mohli byste toho využít proto, abyste byli připraveni na situaci, kdy se dcera ozve a možná bude potřebovat Vaši pomoc. Měli byste možnost zkonzultovat možné varianty, získali byste potřebné informace a podporu. Ohledně nápadu s léčbou a následným přestěhováním do Anglie - myslím, že je zatím předčasné o něčem takovém uvažovat. Pokud by s tím dcera souhlasila, pak v tom jistě není problém. Jen často bývají potíže s tím, že by ji měl její bratr na starosti a měl ji kontrolovat - byla by to zátěž pro něj i pro vaši dceru a mohly by tím nastat nějaké rodinné neshody. Kontrola někým ze členů rodiny, byť se zdá na první pohled nejvýhodnější, není vždy nejvýhodnější. To, jak situace nakonec dopadne, ale závisí především na tom, zda bude dcera někdy v budoucnu ochotná do léčby vstoupit a jaké bude mít plány a zajištěnou budoucnost po ukončení léčby. Zatím přeji hodně štěstí a pokud budete potřebovat, tak se samozřejmě ozvěte, jsme Vám k dispozici.