Jak odradit kamarada
Dobry den. Kamarad (31) chce zkusit heroin, nejspis v cigarete. Pry na oslave dokonceneho bytu. Jiz trictvrte roku kouri dost pravidelne marihuanu. Pred rokem se vylecil ze zavislosti na alkoholu. Bojim se, ze pokud udela "dobrou " zkusenost, na heroin si vzpomene i pri jeho pravidelnem stresovem obdobi, asi dvoumesicnim shaneni sponzoru. To byva velmi nervozni. Dekuji. David

Odpověděl: Jakub Minařík
Asi bych kamarádovi doporučil se na to doopravdy ...
Pokud chcete argumenty, tak:
Jestli je závislý na alkoholu (závislost zůstává, i když abstinuje), tak je heroinem ohrožen dvojnásob neb obě látky mají podobný efekt. Dostatečná dávka vede k útlumu, je li vyšší tak k narkóze. Stejně jako varuji abstinující heroinisty před alkoholem, varuji jeho před heroinem. To kouření trávy je samo o sobě dost velké riziko. Jestli potřeba užívání psychotropních látek je tak silná, že marihuanu prostě potřebuje, tak ať u ní zůstane a nepouští se do něčeho dalšího.
Druhý argument se týká úzké terapeutické šíře heroinu. Prostě se snadno předávkuje. Předávkování s sebou nese útlum dechového centra a přípdně oumrtí.
Rozhodnutí je ale na něm. Je to jeho riziko. Můžete sice intervenovat a dokonce můžete i uvažovat o tom, že takové přátele nechcete. I to může být úvaha, která mu může pomoci k rozhodnutí. Hrozící ztráta blízkých bývá někdy dobrá motivace. Chápu, ale, že to je pro vás těžké. Tak snad jen-ten heroin s ním raděj nekuřte, kdyby vás to nedej bože napadlo :-))